Doorgaan naar hoofdinhoud

AV Tand Standaard

Voordelig verzekerd van goede tandzorg

Voordelig aanvullend verzekerd van goede tand- en mondzorg. De AV Tand Standaard vergoedt tandartskosten tot maximaal € 250,- per jaar. Met deze aanvullende tandartsverzekering bent u goed verzekerd tegen een zeer scherpe premie. Bereken binnen 2 minuten uw premie.

 

Rosanne-klein Heeft u een vraag?

  • Met de voordelige AV Tand Standaard bent u goed verzekerd voor uw tandartskosten vanaf slechts € 12,50 per maand.

  • U krijgt maximaal € 250,- per jaar vergoed. Bijvoorbeeld voor uw consult bij de tandarts of mondhygiënist, een vulling, verdoving of het trekken van een tand of kies.

  • Voor de meest voorkomende kosten krijgt u een volledige vergoeding. Dit zijn kosten voor een consult en diagnostiek (C-codes), preventieve mondzorg (M-codes), vullingen (V-codes) en verdovingen (A-codes).

  • Naast een consult, preventie, vulling en verdoving zijn er ook andere tandartskosten. Zoals het trekken van een tand of kies, het plaatsen van een kroon of brug, of een wortelkanaalbehandeling. Deze kosten krijgt u voor 80% vergoed. Materiaal- en techniekkosten worden niet vergoed.

  • In de basisverzekering is er een eigen bijdrage voor een gebitsprothese (kunstgebit). Deze eigen bijdrage wordt vanuit de AV Tand Standaard volledig vergoed tot het maximum van € 250,-.

560.000 klanten gingen u voor

Over de AV Tand Standaard

De AV Tand Standaard is een zeer voordelige tandartsverzekering. Met de AV Tand Standaard dekt u tandartskosten tot maximaal € 250,- per jaar.

Vergoeding AV Tand Standaard

100% vergoeding 
Voor de meest voorkomende kosten krijgt u een volledige vergoeding. Dit zijn kosten voor een consult en diagnostiek (C-codes), preventieve mondzorg (M-codes), vullingen (V-codes) en verdovingen (A-codes). Ook de eigen bijdrage uit de basisverzekering voor een volledige boven- en/of volledige onderprothese wordt 100% vergoed.   

80% vergoeding 
Overige codes zoals het maken van een foto, het trekken van een tand of kies, het plaatsen van een kroon of brug of een wortelkanaalbehandeling worden 80% vergoed. 

Geen vergoeding materiaal- en techniekkosten 
De AV Tand Standaard vergoedt geen materiaal- en techniekkosten. Dit zijn de materiaal- en techniekkosten voor het maken van bijvoorbeeld een kroon of een brug. Vanuit de AV Tand Optimaal worden wel materiaal- en techniekkosten vergoed. 

Geen vergoeding orthodontie 
Er is geen vergoeding voor orthodontie vanuit de AV Tand Standaard. Vanuit de AV Tand Optimaal is er wel een vergoeding voor orthodontie. De AV Tand Optimaal vergoedt maximaal € 750,- voor orthodontie vanaf 18 jaar.

Bij wie kunt u terecht?

U kunt terecht bij een:

  • tandarts;
  • kaakchirurg; Let op: Zorg verleend door een kaakchirurg valt in de meeste gevallen onder uw basisverzekering. De kosten tellen dan mee voor het eigen risico.
  • tandprotheticus;
  • vrijgevestigde mondhygienist;
  • orthodontist.

Voorwaarden tandartsverzekering AV Tand Standaard 

Bekijk de voorwaarden van de aanvullende tandartsverzekeringen

Bereken uw premie

zorgverzekeringskaart

Met de AV Tand Standaard

  • Voordelig verzekerd
  • € 12,50 per maand
  • De meest voorkomende tandartskosten voor 100% vergoed, overige kosten 80% vergoed
  • Eigen bijdrage gebitsprothese 100% vergoed

11-12-2018

1

04-12-2018

8

27-09-2018

6

Waardeloos!

06-09-2017

0

dit vind ik een lastige vraag,omdat ik niet weet hoe andere zorgverzekeraars met hun clienten omgaan.

09-08-2016

8

Gelukkig ben ik erg gezond en heb geen medische hulp nodig. Daarom heb ik geen contact met De Friesland. Ik kan daardoor geen oordeel vellen over De Friesland.

05-08-2016

0

Klantenservice is snel te bereiken, zeer vriendelijke medewerkers die meedenken. Site is overzichtelijk.

05-08-2016

9

04-08-2016

7

Goeie service duidelijke voorwaarden en ik vindt het persoonlijk qua factuur wel meevallen!Gewoon goeie zorg!

04-08-2016

10

04-08-2016

8

Goede service

04-08-2016

7

Vlug uit de wachtrij, Snel geholpen, vriendelijke vrouw

04-08-2016

10

Ik ben duidelijk en netjes geholpen

04-08-2016

8

03-08-2016

7

Nooit problemen gehad met de Friesland en bij vragen word je telefonisch goed te woord gestaan.

03-08-2016

8

03-08-2016

7

ik heb goede ervaringen met friesland

03-08-2016

8

03-08-2016

8

03-08-2016

10

02-08-2016

8

Ben tevreden over de service tot nu toe.

02-08-2016

8

Vindt het erg dat de shockwave therapie niet vergoed wordt terwijl het door de arts van het ziekenhuis wordt voorgeschreven.

02-08-2016

5

Ik vond dat ze in het ab budget weinig vergoeding verlenen voor bril, wil\nJe dit dan moet je veel premie betalen. Ook orthopeed voor eventueel corrigerende zooltjes is geen vergoeding voor. Het is preventief ter voorkoming van verdere klchten.

02-08-2016

6

klantvriendelijkheid en coulance, correcte beantwoording van vragen en adequate afhandeling van kwestiers

02-08-2016

8

Ik ben niet een persoon om iemand iets aan te bevelen. Dit in algemene zin. Vind het zelf zeer irritant als iemand mij iets aanbeveelt of opdringt , op wat voor gebied dan ook. Dus zal dat zelf ook nooit doen

02-08-2016

1

Tot nu toe zeer duidelijk!

02-08-2016

8

de friesland is altijd goed

02-08-2016

7

De Friesland is bereid om iets voor je uit te zoeken. Snel en vriendelijk.

02-08-2016

10

Iedereen moet zelf weten waar ze zich willen verzekeren

01-08-2016

5

Omdat ze het contract met de Sionsberg niet willen nakomen

01-08-2016

1

ik heb nog het idee dat er meer persoonlijk contact mogelijk is. Die ervaring heb ik ook.

01-08-2016

8

nee, ga zo door.

01-08-2016

8

Wij zijn tevreden over de snelheid waarmee wordt gereageerd als er vragen zijn. Bij telefoongesprekken worden we netjes en vriendelijk behandeld.

01-08-2016

9

01-08-2016

8

Coulant

01-08-2016

10

Is betaalbaar. Wel zijn er onduidelijkheden in de nota afhandeling. Daarom zat ik 2x heel lang aan de telefoon. Het zou duidelijker zijn als er in jullie brief een referentie staat over welke nota het gaat. Nu lijkt het of je niets vergoed krijgt. Ook online zou de verwerking van de nota's veel duidelijker kunnen. Je moet in een oogopslag kunnen zien of hij vergoed is en wanneer en voor hoeveel. Ik heb voor een heel jaar nota''s ingediend en weet niet welk totaal bedrag ik nu krijg. Dat gaat allemaal per nota ook de storting! Wel kun je nu heel duidelijk en snel zien wat er in een jaar is betaald en door wie.

01-08-2016

7

Ze staan goed bekent en eigen ervaringen zijn goed.

01-08-2016

8

Nooit geen problemen.

01-08-2016

8

Betrouwbaar\nDuidelijk

01-08-2016

9

22-07-2016

8

Altijd vriendelijk en goede uitleg op mijn vraag

22-07-2016

8

22-07-2016

9

De polis is niet duidelijk .\nStaat extra bij tandverzekering maar je bent gewoon basis verzekerd.\nAl met al onduidelijke polispapier

22-07-2016

6

22-07-2016

10

18-07-2016

9

Uitstekende vergoedingen

17-07-2016

9

16-07-2016

8

ik beveel de Friesland aan om de volgende reden. declaratie's worden altijd vlot afgehandeld, vragen worden altijd goed beantwoord.

15-07-2016

9

15-07-2016

8

Omdat er te veel fout achter de schermen qua informatie en finaniciele kwestie

15-07-2016

6

snelle en duidelijke service.

14-07-2016

7

Correcte behandeling, en goede communicatie.

13-07-2016

7

Ik heb nu een half jaar als zorgverzekering De Friesland en alleen maar goede ervaringen.

13-07-2016

10

13-07-2016

8

13-07-2016

10

de friesland doet zijn werk goed

12-07-2016

8

12-07-2016

8

12-07-2016

9

Vriendelijk duidelijk en alles werd uitgezocht met 1 woord top

12-07-2016

10

12-07-2016

9

Uitstekende service en goede prijs / kwaliteit verhouding.

12-07-2016

9

12-07-2016

9

12-07-2016

8

12-07-2016

7

Gewoon een goede verzekering.vergoedingen, goeie uitleg als ik met vragen zit.\nZeer tevreden

12-07-2016

10

12-07-2016

8

goede service en duidelijke uitleg bij vragen

12-07-2016

9

12-07-2016

8

omdat het allemaal goed is.

12-07-2016

10

De service is niet altijd goed.\nDat merk ik nu zelf nu ik al ruim twee weken wacht op geld wat ik te goed heb.

12-07-2016

7

altijd vriendelijk, bereikbaarheid is telefonisch prima. Goede uitleg, wanneer de info niet duidelijk is wordt nogmaals uitgelegd.

10-07-2016

8

10-07-2016

8

10-07-2016

8

Gewoon een direct antwoord

08-07-2016

8

je word snel geholpen als je belt, krijgt netjes post als je iets declareert en het wordt niet vergoed. Site is overzichtelijk. Als je declareert staat het geld snel op je rekening.

08-07-2016

8

08-07-2016

10

Nog niet veel ervaring met jullie, maar laatste telefoongesprek was prettig. Snel en goed geholpenu00f0u0178u2018u008d! Dus wel goede service, alleen hebben we achteraf iets te snel voor een zelfbewust polis gekozen, zodat we niet alle vrijheid hebben wat zorgverleners betreft, maar dat is het risico way erbij hoort.

08-07-2016

8

prima service en ze hebben de informatie op orde

08-07-2016

10

Op mijn vraag of ikvoldoende was verzekerd en tot welk bedrag v.w.b. aanvullende verzekering kreeg ik een prima antwoord waarmee ik verder kon

07-07-2016

9

07-07-2016

9

Je wordt netjes te woord gestaan en de premie is aantrekkelijk.

07-07-2016

8

07-07-2016

8

07-07-2016

8

07-07-2016

8

07-07-2016

7

nooit ergens last mee

07-07-2016

9

Bij tel. info krijgt men doorgaans direct iemand aan de lijn, die je goed verder helpt.\nHet nagaan van eigen bijdrage, eigen risico, wat wordt vergoed door de BV en wat door de AV is niet altijd duidelijk.\nSysteem is niet altijd "up te date"; ligt niet aan de Frl.\nDe prijs/kwaliteit verhouding zou volgens mij gunstiger kunnen. Ook is de digitale info niet altijd gelijk voor eenieder van ons.

07-07-2016

7

Ik ben al zolang ik verzekerd ben bij de friesland maar hoe ik nu behandeld ben vind ik niet normaal, voor mij een reden om zo snel mogelijk over te stappen naar een andere verzekeraar !!

07-07-2016

0

Prima.

07-07-2016

8

07-07-2016

8

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet of slecht behandeld ben bij de frieland

07-07-2016

10

Goede service en hoefde niet te wachten aan de telefoon

07-07-2016

10

Vriendelijk, nemen de tijd, leggen goed ui.

07-07-2016

8

Gewoon goed en geen gedoe.

07-07-2016

10

Telefonisch contact vriendelijk en goed geholpen door betreffende medewerkster.\nM.b.t. afhandeling declaraties minder positief. Jarenlang worden ivm reuma nota's vd pedicure ingediend. Pedicure heeft een enkele maal vergeten de aandoening op de nota te zetten zodat deze onverkort werd teruggezonden met de mededeling dat e.e.a. niet onder de verzekering viel. Uw medewerker had toch in de persoonlijke gegevens kunnen zien dat hier iets vergeten was op de nota te zetten. Komt niet klantvriendelijk over. Het is eerder voorgekomen dat in de afwikkeling van het e.e.a. bureaucratisch en niet erg klantvriendelijk wordt gehandeld.

07-07-2016

9

07-07-2016

8

Iedere verzekeraar heeft zijn voor en nadelen.

07-07-2016

5

Zeer Vriendelijk en Behulpzaam

06-07-2016

10

Mijn dochter is net 18 geworden en jullie zijn duurder als een concurrent

06-07-2016

0

06-07-2016

7

"AV Tand Standaard"
Beoordeling

8.1

227 reviews Geef zelf een beoordeling

  • Meest voorkomende tandartskosten (consulten, preventie, vullingen en verdovingen): 100% vergoeding
  • Meeste overige tandartskosten: 80% vergoeding
  • Eigen bijdrage gebitsprothese: 100% vergoeding
  • Maximale vergoeding € 250,- per kalenderjaar
560.000 klanten

560.000 klanten

De Friesland heeft 560.000 klanten.


Klanten geven een 8.3

Een 8.3 voor Klantcontacten

Klanten geven een 8.3 in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen.