Wijzigingen doorgeven

Uw gegevens aanpassen, zoals uw rekeningnummer of uw e-mailadres? Of uw basisverzekering, aanvullende verzekering of tandarts verzekering wijzigen?
Via Mijn De Friesland geeft u eenvoudig wijzigingen door. Op een moment dat het u uitkomt. Uw verzekeringspakket aanpassen kan alleen aan het einde van het jaar. Sommige aanpassingen kunt u tijdens het jaar doen. Bijvoorbeeld als u verandert van werkgever of de verzekering van uw kind dat 18 wordt.

 

Wijzig uw rekeningnummer

Wilt u uw rekeningnummer wijzigen? Of wilt u uw manier van betalen veranderen? U regelt dit in Mijn De Friesland.

Soms kunt u tussentijds uw verzekering aanpassen

Uw collectiviteit wijzigen

U kunt gedurende het jaar een collectiviteit aanvragen. Bijvoorbeeld wanneer u lid bent geworden van een natuurorganisatie, een collectiviteit via uw gemeente heeft en gaat verhuizen of u krijgt een nieuwe werkgever.

Wijzig uw afschrijfdatum

Standaard schrijven we de premie rond de 1e van de maand af. Liever de premie op een andere datum afschrijven? U kunt bij ons kiezen voor een afschrijving op de 15e, 21e, 24e, 27e of 1e van de maand. U past de afschrijfdatum aan in Mijn De Friesland.

U kunt uw zorgverzekering aan het einde van elk jaar wijzigen. Wilt u tussentijds aanpassingen maken in uw zorgverzekering? Dit kan in deze gevallen:

Uw zorgverzekering wijzigen

Uw zorgverzekering wijzigt u zo in Mijn De Friesland

  1. Klap uw polis open door op uw naam te klikken.
  2. Kies voor 'wijzig uw verzekering'. Dit staat onder uw totale premie.

Alleen verzekeringsnemers kunnen de verzekering aanpassen
Bent u verzekeringsnemer voor meerdere personen? En wilt u de verzekering van een gezinslid wijzigen? U wijzigt de verzekering per persoon, door eerst op de juiste naam te klikken.

Uw partner of gezinslid meeverzekeren

Wilt u uw partner meeverzekeren op uw polis? Of een gezinslid op uw polis zetten? Dan regelt u dit via Mijn De Friesland

  1. Ga naar Mijn De Friesland
  2. Kies voor "Mijn Zorgverzekering"
  3. Klik op "Gezinslid aanmelden"

Houdt u het BSN nummer van uw partner e/o gezinslid bij de hand? Deze heeft u nodig om de aanmelding te kunnen doen.

Wat wijzigt u nog meer via Mijn De Friesland?

Komt de afschrijfdatum u niet uit, en wilt u een andere datum kiezen? Dan kunt u deze doorgeven via Mijn De Friesland bij "Mijn betaalgegevens".
Wilt u uw premie per maand, kwartaal, half jaar of jaar betalen? Via Mijn De Friesland past u eenvoudig uw betaaltermijn aan.
Wilt u uw betaalwijze aanpassen? Regel het via Mijn De Friesland bij "Mijn betaalgegevens".
Heeft u een nieuw rekeningnummer? Dan kunt u deze doorgeven via Mijn De Friesland bij "Mijn betaalgegevens".
U wilt uw achternaam wijzigen. Wij krijgen deze gegevens door vanuit de gemeente waar u ingeschreven staat. Wanneer u dit wilt aanpassen moet u contact opnemen met uw gemeente.
U wilt uw adres wijzigen. Wij krijgen deze gegevens door vanuit de gemeente waar u ingeschreven staat. Gaat u verhuizen? Dan krijgen wij deze gegevens automatisch door.
Uw e-mailadres wijzigt u eenvoudig zelf via Mijn De Friesland.
Wilt u de post van De Friesland op een ander adres ontvangen? Voeg dan een postadres toe via Mijn De Friesland.
Wilt  u uw telefoonnummer wijzigen? Dit regelt u eenvoudig via Mijn De Friesland.
Wilt u zich aanmelden voor het gespreid betalen van het eigen risico? Er zijn 2 varianten waar u uit kunt kiezen: vooraf of achteraf in termijnen betalen. U regelt het gemakkelijk via Mijn De Friesland.
Ga naar Mijn Zorgverzekering op Mijn De Friesland. Kies voor ‘Wijzig verzekering’ en pas de hoogte van uw eigen risico aan.

Overige wijzigingen

Wijziging doorgeven voor uw reisverzekering?

Heeft u een reisverzekering of annuleringsverzekering bij ons afgesloten en wilt u hier een wijziging voor doorgeven? Vul dan het wijzigingsformulier in.

Bewindvoerder, curator of budgetbeheerder?

En wilt u aanvragen, wijzigingen en betalingsregelingen doen voor uw cliënt? Deze zaken kunt u online regelen voor uw cliënt via onze website.

Wat hoeft u niet door te geven?

Een wijziging van huisarts, apotheek of tandarts hoeft u niet door te geven. Wij ontvangen dit via uw zorgverlener. Ook is het melden van een verhuizing of overlijden niet nodig. Dit ontvangen wij via uw gemeente.

 

Heeft u een vraag?

058 291 31 31

Maandag t/m vrijdag: 08.00-18.00 uur.


Of neem contact op via:

8.2 in de KlantenMonitor Zorgverzekering
540.400 klanten gingen u voor