Ben je niet tevreden? Geef het aan ons door

Kwaliteit van onze dienstverlening en tevreden klanten zijn erg belangrijk voor ons. Wij staan altijd voor je klaar, ook bij een klacht. Ben je ontevreden over De Friesland of over een zorgverlener? Geef dit dan aan ons door.

Idee of opmerking

Heb je een idee of opmerking voor ons? Neem dan contact met ons op. Zo kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.

Neem contact op

Hoe dien ik een klacht in?

Je klacht dien je met het online klachtenformulier bij ons in.

Naar het online klachtenformulier

Wil je jouw klacht liever schriftelijk bij ons indienen? Stuur dan je klacht naar De Friesland, t.a.v. klantsignaalmanagement, antwoordnummer 2241, 8000 VB, Zwolle. Vermeld altijd je persoonlijke gegevens en telefoonnummer. Een postzegel is niet nodig.

Wil je weten wanneer je een reactie van jouw klacht kunt verwachten? Lees meer over de behandeling van je klacht of bekijk de brochure (pdf, 147 KB).

Heb je alleen een vraag of zijn er onduidelijkheden over een afwijzing? Neem dan contact met ons op.

Klachten over formulieren

De Friesland wil goede service bieden. Vind je dat één van onze formulieren overbodig of te ingewikkeld is? Je kunt bij de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) een klacht indienen. De NZa behandelt klachten die betrekking hebben op lastige of onnodige formulieren. De NZa heeft een meldpunt voor formulieren in de gezondheidszorg, waar staat op welke manier je een klacht over formulieren kunt indienen. Lees meer over het meldpunt op de website van de NZa.

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen

Je vraagt onze beslissing om je klacht te heroverwegen en je bent niet tevreden met ons antwoord? Je kunt je klacht ook voorleggen aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). De SKGZ is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie. Het adres: SKGZ, Postbus 291, 3700 AG Zeist. Lees meer op de website van de SKGZ

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Het Kifid is de geschilleninstantie voor reis- en annuleringsverzekeringen. Kifid bemiddelt in geschillen tussen consumenten en banken, verzekeraars, intermediairs en andere financiële dienstverleners. Meer informatie over het indienen van een klacht bij Kifid vind je op de website van Kifid

Europese ODR platform

Ook kun je jouw klacht naar het Europese ODR platform sturen. Je kunt hier alleen een klacht indienen over producten of diensten die je online hebt gekocht.

8.7 in het Klanttevredenheidsonderzoek
584.000 klanten gingen jou voor
Independer score 8.2 Klantwaardering op Independer