Behandeling van je klacht

Lees wanneer je van ons een reactie op je klacht kunt verwachten, wat je kunt doen als je een klacht hebt over je premieschuld. Of wat je kunt doen als je het niet met onze reactie eens bent.

Een snelle klachtafhandeling is belangrijk

Wij vinden het belangrijk dat je klacht snel en zorgvuldig wordt afgehandeld. Je klacht wordt opgenomen in ons klachtenregistratiesysteem. Binnen 5 werkdagen geven wij je een inhoudelijke reactie op je klacht. Lukt dit niet dan informeren wij je.

Als je een klacht hebt over je premieschuld

Ben je het niet eens met je premieschuld? En ontving je een brief waarin staat dat je premieschuld is opgelopen tot 4 maandpremies? Dan kun je schriftelijk bezwaar maken bij Klantsignaalmanagement:

Klantsignaalmanagement
Antwoordnummer 2241
8000 VB ZWOLLE

Let op: vermeld je persoonlijke gegevens en je telefoonnummer. Een postzegel is niet nodig.

Je bezwaar moet binnen 4 weken na dagtekening van de brief door ons ontvangen zijn. Zolang je geen schriftelijke reactie op je bezwaar hebt gekregen, melden wij je niet aan bij het Zorginstituut Nederland.

Je kunt een herbeoordeling aanvragen

Wij doen ons best om je klacht zo goed mogelijk af te handelen. Toch kan het voorkomen dat je het niet met ons eens bent. Je vraagt een herbeoordeling schriftelijk of via het online klachtenformulier bij ons aan. In de herbeoordeling geef je duidelijk aan waarom je het niet eens bent met de afhandeling van je klacht. De herbeoordeling wordt door een andere collega gedaan dan de 1e klachtbehandelaar. Binnen 5 werkdagen geven wij je een inhoudelijke reactie op je klacht.

Kom je er na herbeoordeling niet uit met ons?

Dan kunt je jouw klacht laten beoordelen door de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Zij werken onafhankelijk en onpartijdig. Zij helpen bij het oplossen van problemen tussen verzekerden en hun zorgverzekeraar. Je dient je klacht schriftelijk of via www.skgz.nl in. Maar let op. De SKGZ helpt je niet meer als een rechterlijke instantie je zaak in behandeling heeft of daar al een uitspraak over heeft gedaan. Online verkopen van goederen en diensten vallen onder de Europese verordening. Meer informatie hierover lees je op het ODR-platform.

Je mag altijd naar de burgerlijke rechter stappen

Zelfs nadat SKGZ een bindend advies heeft uitgebracht. In dat geval kijkt de rechter alleen procedureel naar de klacht. Meer informatie vind je op rechtspraak.nl. Je kunt hier ook opzoeken bij welke rechtbank je eventueel terecht kunt.

8.7 in het Klanttevredenheidsonderzoek
584.000 klanten gingen jou voor
Independer score 8.2 Klantwaardering op Independer