Contact met Nettie

Als verzekerde van De Friesland kunt u kosteloos contact opnemen met een welzijnscoach en krijgt u korting op producten en diensten van Nettie.

Nettie biedt zorgdiensten en welzijnsproducten die oplossingen bieden voor mensen die langer zelfstandig, veilig en gezond thuis willen blijven wonen. 

Advies om veilig en comfortabel thuis te wonen

De welzijnscoach adviseert u welke producten er zijn om veilig en comfortabel thuis te kunnen wonen. Voor u of voor iemand anders. Ook neemt de coach het regelwerk voor u uit handen. Blijkt uit het gesprek dat er meer hulp nodig is? De coach vraagt dan advies aan een verpleegkundige. 

Maak een telefonische afspraak

Geef aan wanneer u teruggebeld wilt worden. In het formulier zet u op welke dag, tijdstip én op welk telefoonnummer u bereikbaar bent. Een welzijnscoach neem dan contact met u op.

Maak een afspraak

De welzijnscoaches van Nettie

Onze partner Nettie heeft 9 welzijncoaches die u adviseren en verder kunnen helpen. Zij stellen zich graag aan u voor:

Hallo, mijn naam is Alissa en ben sinds november 2020 werkzaam bij MobileCare. Hiervoor heb ik de opleiding verpleegkundige gedaan.

‘In mijn werk ben ik gedeeltelijk welzijnscoach. Dit houdt in dat ik een luisterend oor ben voor een cliënt maar ik houd ook het welzijn van de cliënt in de gaten’.

De andere kant van mijn baan is de monitoring, hierbij vul ik medische waardes in van een cliënt, handel ik alarmen af en nog meer taken. Het mooiste aan mijn baan is wanneer ik aan het eind van dag kan afsluiten met het gevoel dat ik iemand heb kunnen helpen.

Mijn naam is Alice, ik ben nu 4 jaar werkzaam als welzijnscoach bij MobileCare. Vanaf het moment dat MobileCare begon spreek ik wekelijks via beeldbellen of telefonisch mijn cliënten. Ik vind het fijn om er voor mensen te zijn.

‘Iedereen beschrijft me anders: een dochter, vriendin of iemand waar je samen gewoon digitaal een kopje koffie mee drinkt.’

Voor één van mijn cliënten ben ik degene die hem de dag door helpt tijdens deze coronaperiode. Cliënten voelen zich veilig doordat ze weten dat ze kunnen alarmeren, dat we ze monitoren en dat we wekelijks contact hebben.

Mijn naam is Berenda en ik ben leefstijl- en welzijnscoach bij Mobile Care.

Met veel plezier begeleid ik cliënten op basis van positieve gezondheid; voeding, sociale aspecten, beweging, genieten, ontspanning en het belang van slaap.’

Mijn doel is om iets te kunnen betekenen in het welzijn en de gezondheid van onze cliënten, zodat ze meer eigen regie houden, te luisteren waar hun behoefte ligt en ze langer zelfstandig en veilig thuis kunnen blijven wonen.

Hallo, ik ben Dineke en sinds 2 jaar werkzaam als welzijnscoach bij MobileCare. Eerder ben ik werkzaam geweest als verpleegkundige binnen de thuiszorg. Omdat er steeds minder tijd is voor een praatje met de cliënten, ben ik blij dat ik binnen dit werk juist wél tijd heb om in gesprek te gaan met de mensen.

'Ik merk dat ik verschil kan maken in het leven van een ander'.

En door het delen van hun ervaringen, maken cliënten verschil in mijn leven, omdat ik veel van ze kan leren.

Mijn naam is Dorien en ik ben welzijnscoach bij MobileCare. Het vroegtijdig signaleren van bepaalde gezondheidsklachten of (bloed)waarden is jarenlang een taak geweest. Ook in dit werk is dit een onderdeel van mijn takenpakket.’ Verder vind ik het heel fijn dat ik nu meer tijd heb voor de cliënt. Fijne gesprekken waarin vele aspecten aan bod komen. Van een luisterend oor tot vraagbaak over gezondheid en medicatiegebruik.

‘Het is heerlijk om te merken dat iemand zijn/haar zelfvertrouwen langzamerhand weer terugkrijgt’.

Zeker in coronatijd kunnen we een verschil maken voor iemand m.b.t. eenzaamheid.

Ik ben Marjan en sinds februari 2021 werkzaam als welzijnscoach. Ik vind het fijn met mensen in gesprek te gaan en ze een luisterend oor te bieden.

'Ik vind het een uitdaging om met cliënten te kijken naar mogelijkheden in plaats van naar onmogelijkheden'.

Hierdoor krijgen ze een positievere kijk op hun leven. Het is fijn om als coach op te merken dat iemand een verbeterd welzijn ervaart! Zo heb ik iemand geholpen na het verlies van haar echtgenoot, om haar leven weer op te pakken en weer voor zichzelf te leren zorgen.

Hoi, ik ben Monique, e-Health verpleegkundige en docent.

'Ik vind het leuk om hulpmiddelen in te zetten in de zorg en daar ook trainingen over te mogen geven aan zorgverleners'.

Eén dag per week heb ik gesprekken met cliënten. De rest van de week geef ik trainingen over onze hulpmiddelen. Ik heb bijvoorbeeld contact met een mevrouw bij wie de gezondheid snel achteruit kan gaan. Ze gebruikt het zorghorloge voor automatische alarmen. Wekelijks bespreken we haar gezondheid. Het horloge heeft al een aantal keer haar leven gered! Daarnaast help ik haar met het voorbereiden van afspraken met de arts.

Mijn naam is Petra en ik ben welzijnscoach. Wekelijks heb ik contact met cliënten. In zo'n gesprek kan en mag alles besproken worden. Mijn achtergrond ligt in de zorg.

‘Ik wil graag het verschil maken en een positieve bijdrage leveren om iemands situatie te verbeteren.’

Persoonlijke aandacht, humor en inzet van technologie zijn voor mij belangrijke ingrediënten om mijn cliënten te begeleiden op het gebied van diabetes, geestelijke gezondheid en leefpatroon aanpassen. Mijn cliënten zeggen over mij dat ik toegankelijk ben en dat het fijn is dat ik kijk naar hun totale situatie.

Hallo, ik ben Mean. Naast mijn studie Social Work spring ik af en toe bij als welzijnscoach. Ik neem dan gesprekken over van de andere coaches, zodat er altijd iemand is die u te woord kan staan. Bijvoorbeeld als u behoefte heeft aan sociaal contact.

‘Cliënten vinden het leuk als we contact hebben omdat we het over andere dingen hebben dan ze met hun kinderen kunnen bespreken.’

Heeft u een vraag?

058 291 31 31

Maandag t/m vrijdag: 08.00-18.00 uur.


Of neem contact op via:

Independer score 8.1 klantwaardering op Independer
8.2 in de KlantenMonitor Zorgverzekering
550.450 klanten gingen u voor