Ben je niet tevreden? Geef het aan ons door
Idee of opmerking
Heb je een idee of opmerking voor ons? Neem dan contact met ons op. Zo kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.
Hoe dien ik een klacht in?
Je klacht dien je met het online klachtenformulier bij ons in.
Naar het online klachtenformulier
Wil je jouw klacht liever schriftelijk bij ons indienen? Stuur dan je klacht naar De Friesland, t.a.v. klantsignaalmanagement, antwoordnummer 2241, 8000 VB, Zwolle. Vermeld altijd je persoonlijke gegevens en telefoonnummer. Een postzegel is niet nodig.
Wil je weten wanneer je een reactie van jouw klacht kunt verwachten? Lees meer over de behandeling van je klacht of bekijk de brochure.
Heb je alleen een vraag of zijn er onduidelijkheden over een afwijzing? Neem dan contact met ons op.
Klachten over formulieren
De Friesland wil goede service bieden. Vind je dat één van onze formulieren overbodig of te ingewikkeld is? Je kunt bij de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) een klacht indienen. De NZa behandelt klachten die betrekking hebben op lastige of onnodige formulieren. De NZa heeft een meldpunt voor formulieren in de gezondheidszorg, waar staat op welke manier je een klacht over formulieren kunt indienen. Lees meer over het meldpunt op de website van de NZa.
Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Je vraagt onze beslissing om je klacht te heroverwegen en je bent niet tevreden met ons antwoord? Je kunt je klacht ook voorleggen aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). De SKGZ is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie. Het adres: SKGZ, Postbus 291, 3700 AG Zeist. Lees meer op de website van de SKGZ.
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Het Kifid is de geschilleninstantie voor reis- en annuleringsverzekeringen. Kifid bemiddelt in geschillen tussen consumenten en banken, verzekeraars, intermediairs en andere financiële dienstverleners. Meer informatie over het indienen van een klacht bij Kifid vind je op de website van Kifid.
Europese ODR platform
Ook kun je jouw klacht naar het Europese ODR platform sturen. Je kunt hier alleen een klacht indienen over producten of diensten die je online hebt gekocht.
Heb je een vraag?
Maandag t/m vrijdag: 08.00-18.00 uur.
Donderdag 14 december zijn wij tot 16.00 uur bereikbaar.