Check je betaalmogelijkheden

Soms komt de betaling van je zorgpremie of je zorgkosten niet goed uit. Of misschien heb je vaker moeite met betalen. Dat is vervelend voor je. Je betaling uitstellen of je zorgkosten in delen betalen geeft je misschien meer lucht. Doe nu de betaalcheck en bekijk welke betaalmogelijkheid het beste bij je past.

Doe de betaalcheck:

Je kunt alsnog betalen via een 1e herinnering

Het is niet erg als het een keer niet lukt om te betalen. Dat kan gebeuren. Wij sturen je een 1e herinnering. Je kunt je premie dan alsnog betalen, bijvoorbeeld via iDeal. Betaal je jouw premie niet binnen 15 dagen nadat je de herinnering kreeg? Dan krijg je een 2e herinnering en betaal je helaas € 10,- extra.

Tip! Wist je dat je meer mogelijkheden hebt als je via automatische afschrijving betaalt? Als wij een keer hebben afgeschreven, kun je daarna verschillende betaalopties kiezen. In kleinere delen betalen, of een andere afschrijfdatum. Handig als een betaling een keer niet uit komt.

Manier van betalen veranderen

Neem je contact met ons op?

We kunnen ons voorstellen dat je het overzicht kwijt raakt. Helaas komen er kosten bij als je de herinneringen niet op tijd betaalt. We denken graag met je mee.  

Bel (058) 291 31 31

Je kunt alsnog betalen via de herinnering

Een keer niet betalen kan iedereen gebeuren. En betaal je jouw 1e herinnering op tijd, dan is er niks aan de hand. Maar lukt dat niet binnen 15 dagen nadat je de herinnering kreeg? Dan betaal je helaas € 10,- extra. En bij de 2e herinnering betaal je nog eens € 15,- extra. Dat is vervelend.

Wist je dat je jouw premie ook in kleinere delen kan betalen?

Via een betalingsregeling schrijven wij automatisch de delen van je rekening af. Het is hierbij wel nodig dat je toestemming geeft voor automatische afschrijving. Rekeningen voor zorgkosten betaal je dan ook via automatische afschrijving. Je regelt dat in Mijn De Friesland

Je kunt een betalingsregeling aanvragen nadat wij voor de eerste keer je premie automatisch hebben afgeschreven.

Lees meer over een betalingsregeling

Neem je contact met ons op?

We kunnen ons voorstellen dat je het overzicht kwijt raakt. We denken graag met je mee. Neem je contact met ons op?

Bel (058) 291 31 31

Neem je contact met ons op?

Vervelend dat je rekening bij het incassobureau ligt. We kunnen de rekening niet voor je terughalen bij het incassobureau. We denken graag met je mee hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen. Wil je contact met ons opnemen?

Bel (058) 291 31 31

Neem je contact met ons op?

We kunnen ons voorstellen dat je het overzicht kwijt raakt. Wil je contact met ons opnemen? We denken graag met je mee.

Bel (058) 291 31 31

Wist je dat je ook bij andere instanties terecht kunt? Zij zijn er om je te helpen.

Per jaar of per half jaar betalen? Dat kan!

Betaal je premie per jaar of half jaar en krijg korting. Kies je ervoor om per jaar te betalen? Dan krijg je korting op je jaarpremie. De korting is 1% bij een jaarbetaling en 0,5% als je per half jaar betaalt. Dat is mooi meegenomen! Wanneer je ruim een maand vóór je huidige afschrijfdatum een nieuwe afschrijfdatum doorgeeft, gaat je wijziging in op de datum die je hebt aangegeven.

Wijzig je betaaltermijn in Mijn De Friesland

Wist je dat je ook per maand kunt betalen?

Vind je het bedrag dat je elk kwartaal of (half)jaar betaalt te hoog? Je kunt ook elke maand je premie betalen. Dan is het bedrag dat je per keer betaalt minder hoog. Helaas krijg je dan geen betalingskorting meer als je niet meer per (half)jaar betaalt. Je kiest in Mijn De Friesland op welke dag van de maand we afschrijven. Geef je ruim een maand vóór je huidige afschrijfdatum een nieuwe afschrijfdatum door? Dan gaat je wijziging in op de datum die je hebt aangegeven.

Wijzig je betaaltermijn in Mijn De Friesland

Neemt u contact met ons op?

Soms stapelen rekeningen zich op en bent u het overzicht kwijt. Een betalingsachterstand is vervelend en geeft misschien zorgen. Het is belangrijk om dan gelijk contact met ons op te nemen. U staat er niet alleen voor. Onze medewerkers kijken graag samen met u naar uw situatie.

Bel (058) 291 31 31

Wist u dat u ook bij andere instanties terecht kunt? Zij zijn er om u te helpen.

Als de afschrijving niet lukt, proberen we het nog een keer

Goed dat u het aangeeft. Als een automatische afschrijving niet lukt, proberen wij dit de dagen erna nog eens. Lukt het dan nog niet? Dan krijgt u van ons een 1e herinnering. Daarin vragen wij u zelf het bedrag over te maken. Of betaal met iDeal via Mijn De Friesland.

Via een 1e herinnering kunt u het bedrag zelf overmaken

Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat de afschrijving mislukt. Dat is niet erg. U krijgt van ons een 1e herinnering. Daarin vragen wij u zelf het bedrag over te maken. Of betaal met iDeal via Mijn De Friesland.

Wist u dat u ook uw afschrijfdatum kunt wijzigen? Misschien komt een andere dag beter uit. U kunt kiezen voor een afschrijving op iedere 15e, 21e, 24e, 27e of de 1e van de maand.

Zoals rekeningen voor zorgkosten, uw huur, telefoon of water?

Goed dat u aangeeft dat u betalingsproblemen verwacht

Soms stapelen rekeningen zich op en bent u het overzicht kwijt. Een betalingsachterstand is vervelend en geeft misschien zorgen. Het is belangrijk om dan gelijk contact met ons op te nemen. U staat er niet alleen voor. Onze medewerkers kijken graag samen met u naar uw situatie.

Bel (058) 291 31 31

Kijk of u een betalingsregeling kunt aanvragen

Uw premie kunt u dan in kleinere delen betalen. U kiest zelf het aantal termijnen waar u in wilt betalen. Wij schrijven elke maand het bedrag automatisch van uw rekening. U vraagt de betalingsregeling aan in Mijn De Friesland.

Meer over een betalingsregeling voor uw premie

U kunt een andere afschrijfdatum kiezen

Wist u dat u zelf kunt kiezen wanneer wij afschrijven? U kunt kiezen voor een afschrijving op iedere 15e, 21e, 24e, 27e of de 1e van de maand. U wijzigt de datum in Mijn De Friesland. Wij proberen uw premie gelijk op de nieuwe datum af te schrijven. Maar het kan gebeuren dat wij uw premie nog 1 keer op de oude datum afschrijven. 

Heeft u een betalingsregeling of Zorgkosten Betalen in Delen? Dan kunt u helaas niet kiezen voor een andere afschrijfdatum. Dat kan wel weer als deze regeling is gestopt.

Komt de datum alleen deze keer niet uit?

We proberen het nog een keer als u niet genoeg geld op uw rekening heeft. Lukt het dan nog niet? Dan krijgt u van ons een 1e herinnering. Daarin vragen wij u zelf het bedrag over te maken. Of betaal met iDeal via Mijn De Friesland.

Wijzig uw afschrijfdatum in Mijn De Friesland

Via een 1e herinnering kunt u het bedrag zelf overmaken

Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat de afschrijving mislukt. Dat is niet erg. U krijgt van ons een 1e herinnering. Daarin vragen wij u zelf het bedrag over te maken. Of betaal met iDeal via Mijn De Friesland.

Wist u dat u ook uw afschrijfdatum kunt wijzigen?

Misschien komt een andere dag beter uit. U kunt kiezen voor een afschrijving op iedere 15e, 21e, 24e, 27e of de 1e van de maand. 

Wijzig de datum in Mijn De Friesland.

Neemt u contact met ons op?

Vervelend dat uw rekening bij het incassobureau ligt. We kunnen de rekening niet voor u terughalen bij het incassobureau. We denken graag met u mee hoe u dit in de toekomst kunt voorkomen. Wilt u contact met ons opnemen?

Bel: (058) 291 31 31

Per jaar of per half jaar betalen? Dat kan!

Betaal uw premie per jaar of half jaar en krijg korting. Kiest u ervoor om per jaar te betalen? Dan krijgt u korting op uw jaarpremie. De korting is 1% bij een jaarbetaling en 0,5% als u per half jaar betaalt. Dat is mooi meegenomen! Wanneer u ruim een maand vóór uw huidige afschrijfdatum een nieuwe afschrijfdatum doorgeeft, gaat uw wijziging in op de datum die u heeft aangegeven.

Betaaltermijn aanpassen in Mijn De Friesland

Wist je dat je ook per maand kunt betalen?

Vind je het bedrag dat je elk kwartaal of (half)jaar betaalt te hoog? Je kunt ook elke maand je premie betalen. Dan is het bedrag dat je per keer betaalt minder hoog. Helaas krijg je dan geen betalingskorting meer als je niet meer per (half)jaar betaalt. Je kiest in Mijn De Friesland op welke dag van de maand we afschrijven. Geef je ruim een maand vóór je huidige afschrijfdatum een nieuwe afschrijfdatum door? Dan gaat je wijziging in op de datum die je hebt aangegeven.

Wijzig je betaaltermijn in Mijn De Friesland

Je kunt dit zien in Mijn De Friesland. Ga naar 'Mijn gegevens' en bekijk je 'betaalgegevens'.

Neem je contact met ons op?

Vervelend dat je jouw rekening niet op tijd kan betalen. Dat kan een keer gebeuren. We denken graag met je mee over een oplossing.

Neem contact met ons op via (058) 291 31 31

Neem je contact met ons op?

We kunnen ons voorstellen dat je het overzicht kwijt raakt. We denken graag met je mee over een oplossing.

Neem contact met ons op via (058) 291 31 31

Wist je dat je ook bij andere instanties terecht kunt? Zij zijn er om je te helpen.

Afschrijving zorgkosten uitstellen

Soms komt een automatische afschrijving op het verkeerde moment. Je kunt de betaling ook 1 keer tot 30 dagen uitstellen. Dit regel je tot 21 dagen na de datum die op de factuur staat. Bekijk de rekening in Mijn De Friesland en stel het betalen daar uit.

Lees meer over afschrijven zorgkosten uitstellen

Misschien is Zorgkosten Betalen in Delen wat voor jou

Je kunt je rekening in kleinere delen betalen met Zorgkosten Betalen in Delen. Je kiest zelf een bedrag per maand: € 25,-, € 50,-, € 75,-, € 100,- of € 150,-. Wij schrijven elke maand het bedrag automatisch van je rekening. Ook nieuwe rekeningen voor zorgkosten betaal je automatisch in delen. Je vraagt Zorgkosten Betalen in Delen aan in Mijn De Friesland.

Let op! Zorgkosten Betalen in Delen kan alleen als je jouw premie ook per maand betaalt. Betaal je de premie per kwartaal, half jaar of jaar? Pas dan je betaaltermijn aan naar maandbetaling in Mijn De Friesland. Liever niet per maand betalen? Dan kun je de betaling ook 1 keer tot 30 dagen uitstellen. Dit regel je tot 21 dagen na de datum die op de factuur staat. Bekijk de rekening in Mijn De Friesland en stel het betalen daar uit.

Meer over Zorgkosten Betalen in Delen

We proberen nog een keer af te schrijven

Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat wij niet konden afschrijven. Dat is niet erg. We proberen het nog een keer.

Betaal je liever in delen?

Dat kan via Zorgkosten Betalen in Delen. Je kiest zelf een bedrag per maand: € 25,-, € 50,-, € 75,-, € 100,- of € 150,-. Wij schrijven elke maand het bedrag automatisch van je rekening. Ook nieuwe rekeningen voor zorgkosten betaal je automatisch in delen. Je vraagt Zorgkosten Betalen in Delen aan in Mijn De Friesland.

Meer over Zorgkosten Betalen in Delen

Je kunt alsnog via de herinnering(en) betalen

Een keer niet betalen kan gebeuren. Je kunt het bedrag alsnog naar ons overmaken of via iDeal betalen in Mijn De Friesland.

Betaal je liever in delen?

Dat kan via Zorgkosten Betalen in Delen. Je kiest zelf een bedrag per maand: € 25,-, € 50,-, € 75,-, € 100,- of € 150,-. Wij schrijven elke maand het bedrag automatisch van je rekening. Ook nieuwe rekeningen voor zorgkosten betaal je automatisch in delen. Je vraagt Zorgkosten Betalen in Delen aan in Mijn De Friesland

Meer over Zorgkosten Betalen in Delen

Neem je contact met ons op?

Vervelend dat je rekening bij het incassobureau ligt. We kunnen de rekening niet voor je terughalen bij incassobureau. We denken graag met je mee hoe u dit in de toekomst kunt voorkomen. Wil je contact met ons opnemen?

Neem contact met ons op via (058) 291 31 31.

Je kunt je betalingsregeling omzetten naar Zorgkosten Betalen in Delen

Aan een betalingsregeling kun je helaas geen nieuwe rekening toevoegen. Via Zorgkosten Betalen in Delen kun je de nieuwe rekening ook in delen betalen. Wij tellen het restbedrag van uw betalingsregeling en de nieuwe rekening bij elkaar op. Je kiest het bedrag dat je per maand wilt betalen: € 25,-, € 50,-, € 75,-, € 100,- of € 150,-. Wij schrijven dat dan elke maand automatisch van je rekening af. Komen er nog meer rekeningen aan? Ook die voegen we toe en betaal je automatisch in delen. In Mijn De Friesland zet je jouw betalingsregeling om naar Zorgkosten Betalen in Delen.  

Meer over Zorgkosten Betalen in Delen

U kunt dit zien in Mijn De Friesland. Ga naar ‘Mijn gegevens’ en bekijk uw ‘betaalgegevens’.

Je kunt afwachten hoe hoog de rekening wordt

Je ontvangt bericht van ons als wij de rekening gaan afschrijven. Komt de betaling dan niet uit? Je kunt afschrijving 1 keer tot 30 dagen uitstellen. Dit regel je tot 21 dagen na de datum die op de factuur staat.

Wil je niet voor verrassingen komen te staan?

Via Zorgkosten betalen in delen regel je nu al dat je rekening die nog komt, in delen betaalt. Je kiest welk bedrag je per maand kunt missen. Krijg je een rekening? Dan beginnen we met afschrijven. Zo heb je er geen omkijken naar. Je zet Zorgkosten Betalen in Delen aan in Mijn De Friesland. Let op! Zorgkosten Betalen in Delen kan alleen als je jouw premie ook per maand betaalt. Betaal je de premie per kwartaal, half jaar of jaar? Pas dan eerst je betaaltermijn aan naar maandbetaling in Mijn De Friesland.

Lees meer over Zorgkosten Betalen in Delen

Tip! Betaal je voortaan liever je verplicht eigen risico vooraf in delen? Dat regel je met gespreid betalen eigen risico. Vraag je het voor 1 februari aan? Dan start de regeling voor het lopende jaar. Vraag je het na 1 februari aan? Dan start de regeling in het nieuwe polisjaar. Heb je ook vrijwillig eigen risico? Dan is Zorgkosten Betalen in Delen iets voor jou.

Betaal je liever in delen?

Stap over naar automatische afschrijving Verwacht je hoge zorgkosten en betaal je die liever niet in 1 keer? Of lukt het over een week wel om te betalen? Wijzig dan je manier van betalen in Mijn De Friesland. Als je overstapt naar automatische afschrijving, heb je meer mogelijkheden om te betalen. Als wij een keer hebben afgeschreven, kun je daarna verschillende betaalmogelijkheden kiezen. Bijvoorbeeld de rekening in delen betalen of tot 30 dagen uitstellen. Automatische afschrijving geregeld? Dan schrijven wij voortaan ook je premie automatisch af. Je krijgt daar altijd 2 weken van tevoren bericht over.

Heb je moeite met het betalen van je premie én zorgkosten?

Neem dan contact met ons op. Je bereikt ons op maandag t/m vrijdag van 08.00 - 18.00 uur op het telefoonnummer (058) 291 31 31.

Heb je een vraag?

058 291 31 31

Maandag t/m vrijdag: 08.00-18.00 uur.


Of neem contact op via:

8.7 in het Klanttevredenheidsonderzoek
584.000 klanten gingen jou voor
Independer score 8.2 Klantwaardering op Independer