Herinneringen

De veelgestelde vragen over een betalingsherinnering.

Veelgestelde vragen

Betalingsherinneringen en regeling wanbetalers

Misschien kun je soms een rekening niet betalen. Voor een keer is dat niet erg. Je vraagt dan bijvoorbeeld een betalingsregeling bij ons aan. Of je betaalt de rekening op het moment dat je van ons een herinnering ontvangt. Als je langere periode niet betaalt, heeft dat wel belangrijke gevolgen.

Wij sturen je maximaal 3 herinneringen

Betaal je de 1e herinnering op tijd? Dan is er niks aan de hand. Betaal je niet op tijd, dan heeft dit wel gevolgen.

Je krijgt extra kosten als je een herinnering niet betaalt

Wij vragen je in elke herinnering om binnen 15 dagen te betalen.

  • Betaal je de 1e herinnering niet op tijd? Dan betaal je € 10 extra.
  • Betaal je de 2e herinnering niet op tijd? Dan betaal je € 25 extra.
  • Betaal je de 3e herinnering niet op tijd? Dan schakelen wij een incassobureau of gerechtsdeurwaarder in. Je betaalt de schuld aan het incassobureau of gerechtsdeurwaarder. Dit geldt ook voor de extra kosten die zij in rekening brengen.
  • Elke nieuwe schuld sturen wij direct door naar het incassobureau of de gerechtsdeurwaarder. Van deze nieuwe schuld krijg je van ons geen aparte herinnering.
  • Betaal je het incassobureau of de gerechtsdeurwaarder ook niet? Dan start de gerechtsdeurwaarder een dagvaardingsprocedure bij de kantonrechter.

Overige gevolgen als je de premie niet op tijd betaalt

Bij achterstand in betaling moet je ook rekening houden met het volgende:

  • Heb je aanvullende verzekeringen? Dan worden die stopgezet. Dit doen we per de 1e van de maand volgend op de uiterste betaaldatum die genoemd is in de 3e herinnering. Je kunt dan pas per 1 januari van het komende jaar een nieuwe aanvullende verzekering aanvragen.
  • Heb je een korting voor betaling per jaar, halfjaar of kwartaal? Dan komt die te vervallen na de 2e herinnering. Je gaat de premie per maand betalen.
  • Wij mogen je eventuele verzoek om je verzekering bij ons op te zeggen, weigeren als je een betalingsachterstand heeft of dat meerdere malen heeft gehad.
  • Zorgverzekeraars wisselen onderling informatie uit over verzekerden met een betalingsachterstand.
  • Betaal je 6 maanden je premie niet? Dan melden wij je aan voor de regeling wanbetalers bij het CAK.

Heb je een vraag?

058 291 31 31

Maandag t/m vrijdag: 08.00-18.00 uur.


Of neem contact op via:

8.7 in het Klanttevredenheidsonderzoek
584.000 klanten gingen jou voor
Independer score 8.2 Klantwaardering op Independer