‘Ideaal zo’n app voor je medische vragen’

7 dagen met koorts op bed. Dan voel je je knap ellendig. Het overkwam Christiaan vorig jaar. Maar wat doe je in zo’n geval? Naar de huisarts, of toch maar afwachten of het vanzelf beter gaat? Gelukkig had Christiaan Dokter Appke op zijn telefoon, de app waarmee je binnen no time antwoord krijgt op je gezondheidsvragen. Wij stellen Christiaan 7 vragen, over zijn ervaring met Dokter Appke.

Wie ben je en wat doe je in het dagelijks leven?

Ik ben Christiaan en ik ben 29 jaar. Ik studeer communicatie en daarnaast werk ik als assistent bedrijfsleider in een restaurant. Ik val daar in voor de manager als die er niet is, geef leiding op de vloer en houd ook de social media accounts van het restaurant bij. Verder ben ik veel bezig met proberen gezond te leven, door op mijn voeding te letten en voldoende te bewegen.

Hoe ken je Dokter Appke?

Eigenlijk al vanaf het begin dat de app gelanceerd werd. Ik zag het in een berichtje op Twitter van De Friesland en ik dacht meteen, dat is nou handig. Ik wil namelijk niet voor elk wissewasje naar de huisarts. En op internet naar antwoord zoeken, daar word je ook niet al te vrolijk van. Dus zo’n app waarbij je snel professioneel antwoord krijgt op vragen vind ik ideaal.

In welke situatie heb je Dokter Appke gebruikt?

Ik denk dat ik Dokter Appke om de maand wel gebruik. Gewoon om te weten of ik naar de dokter moet of niet. Ik had vorige maand bijvoorbeeld een week achter elkaar hoge koorts. Ik lag echt rillend in bed met 42 graden koorts. Toen heb ik veel contact gehad met Dokter Appke. Na een week was het nog niet beter en zeiden ze dat ik contact moest opnemen met de huisarts. Daar kwamen ze er uiteindelijk achter dat ik een hele hoge ontstekingswaarde had en kreeg ik een antibioticakuur.

Wat was je ervaring en hoe werd je geholpen?

De mensen achter Dokter Appke zijn supervriendelijk en leven met je mee. Je hebt meestal binnen een uur wel antwoord. Ze zijn ook proactief, dus als ze iets niet vertrouwen stellen ze je extra vragen of sturen ze je door naar een arts. Het stelt je echt gerust als je advies krijgt van iemand die er verstand van heeft.

Is de app makkelijk in gebruik?

Zeker, het is een kwestie van inloggen en je komt meteen bij je gesprekken. De app slaat de gesprekken ook op, dus je kunt advies uit eerdere gesprekken altijd terugzien. Je kunt ook een foto meesturen. Ik had bijvoorbeeld een keer een bultje onder mijn oog. Aan de hand van de foto konden ze toen zien dat het niets ernstigs was. En je kan ook beeldbellen als de verpleegkundigen een gesprek met een huisarts aanraden.

Het is gewoon heel fijn om deskundig advies te krijgen als het om je gezondheid gaat.

Wat had je gedaan als je Dokter Appke niet op zak had gehad?

Dan denk ik dat ik veel meer contact met mijn huisarts zou hebben. Die heeft het al aardig druk en bovendien zit de praktijk niet in mijn woonplaats. Ook zou ik waarschijnlijk meer zelf opzoeken op internet. Maar of dat nou zo’n goed idee is? Daar word je vaak alleen maar ongeruster van. Het is gewoon heel fijn om deskundig advies te krijgen als het om je gezondheid gaat.

Zou je Dokter Appke aanraden aan vrienden en familie?

Ja, sterker nog, ik heb Dokter Appke ook al aan meerdere mensen aangeraden. Mijn beste vriendin heeft de app laatst nog gebruikt en werd doorverwezen naar de dokterswacht, aangezien het buiten de openingstijden van haar reguliere huisarts was. Als ze Dokter Appke niet gebruikt had, was ze waarschijnlijk een stuk langer ziek geweest. Ze moest namelijk snel geholpen worden, maar twijfelde of ze de dokterswacht wel moest bellen.

Heb je een vraag?

(058) 291 31 31

Maandag t/m vrijdag: 08.00-18.00 uur.


Of neem contact op via:

8.7 in het Klanttevredenheidsonderzoek
584.000 klanten gingen jou voor
Independer score 8.2 Klantwaardering op Independer