Openstaande bedragen
De meest gestelde vragen over openstaande bedragen. Je wilt graag weten of en welk bedrag er voor je openstaat. En aan wie je moet betalen. Meestal moet je aan ons betalen, maar soms sturen wij de vordering door en moet je aan een incassobureau betalen.
Veelgestelde vragen
Je bent nog verzekerd bij De Friesland
- Ga in Mijn De Friesland naar je financiële overzicht.
Is het bedrag overgedragen aan een incassobureau? Dan staat dat in je financiële overzicht in Mijn De Friesland.
Je bent niet meer verzekerd bij De Friesland
Of er is een andere bijzondere situatie van toepassing. Neem dan contact met ons op.
Moet je aan ons betalen?
Je kunt op verschillende manieren een openstaand bedrag betalen.
- Als verzekeringsnemer kun je inloggen in Mijn De Friesland. Bekijk je financiële overzicht en ga naar "Ik wil een openstaand bedrag betalen". Je betaalt gemakkelijk via iDEAL.
- Je kunt het bedrag ook zelf overmaken. Gebruik dan altijd het betalingskenmerk dat op de rekening staat. Je vindt het betalingskenmerk op onze acceptgiro, rekening of in Mijn De Friesland. Heb je geen kenmerk? Vermeld dan altijd jouw polisnummer en een omschrijving van de betaling.
- Wil je een betaalmail ontvangen? En ben je verzekeringsnemer, meeverzekerde partner of gemachtigde? Neem dan contact met ons op via (058) 291 31 31 van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Wij helpen je graag.
Moet je aan een incassobureau betalen?
Je kunt in Mijn De Friesland in je financiële overzicht bekijken aan welk incassobureau je de betaling moet overmaken. Hiervoor klik je op "te betalen bedragen". Wil je de hoogte weten van het openstaande bedrag? Neem dan contact op met het incassobureau.
Wij verwerken je betaling binnen 3 werkdagen. Heb je een betaling via iDEAL gedaan? Die verwerken we al binnen enkele minuten. Je kunt in Mijn De Friesland kijken of je betaling is verwerkt.
Het rekeningnummer van De Friesland is NL 76 RABO 0132 1997 93 ten name van De Friesland Zorgverzekeraar.