Herinneringen

De veelgestelde vragen over een betalingsherinnering.

Veelgestelde vragen

Betalingsherinneringen en regeling wanbetalers
Misschien kunt u soms een rekening niet betalen. Voor een keer is dat niet erg. U vraagt dan bijvoorbeeld een betalingsregeling bij ons aan. Of u betaalt de rekening op het moment dat u van ons een herinnering ontvangt. Als u langere periode niet betaalt, heeft dat wel belangrijke gevolgen.

Wij sturen u maximaal 3 herinneringen
Betaalt u de 1e herinnering op tijd? Dan is er niks aan de hand. Betaalt u niet op tijd, dan heeft dit wel gevolgen.

U krijgt extra kosten als u een herinnering niet betaalt
Wij vragen u in elke herinnering om binnen 15 dagen te betalen.

  • Betaalt u de 1e herinnering niet op tijd? Dan betaalt u € 10 extra.
  • Betaalt u de 2e herinnering niet op tijd? Dan betaalt u € 25 extra.
  • Betaalt u de 3e herinnering niet op tijd? Dan schakelen wij een incassobureau of gerechtsdeurwaarder in. U betaalt de schuld aan het incassobureau of gerechtsdeurwaarder. Dit geldt ook voor de extra kosten die zij in rekening brengen.
  • Elke nieuwe schuld sturen wij direct door naar het incassobureau of de gerechtsdeurwaarder. Van deze nieuwe schuld krijgt u van ons geen aparte herinnering.
  • Betaalt u het incassobureau of de gerechtsdeurwaarder ook niet? Dan start de gerechtsdeurwaarder een dagvaardingsprocedure bij de kantonrechter.

Overige gevolgen als u de premie niet op tijd betaalt
Houdt u bij achterstand in betaling ook rekening met het volgende:

  • Heeft u aanvullende verzekeringen? Dan worden die stopgezet. Dit doen we per de 1e van de maand volgend op de uiterste betaaldatum die genoemd is in de 2e herinnering. U kunt dan pas per 1 januari van het komende jaar een nieuwe aanvullende verzekering aanvragen.
  • Heeft u een korting voor betaling per jaar, halfjaar of kwartaal? Dan komt die te vervallen na de 2e herinnering. U gaat de premie per maand betalen.
  • Wij mogen uw eventuele verzoek om uw verzekering bij ons op te zeggen, weigeren als u een betalingsachterstand heeft of dat meerdere malen heeft gehad.
  • Zorgverzekeraars wisselen onderling informatie uit over verzekerden met een betalingsachterstand.
  • Betaalt u 6 maanden uw premie niet? Dan melden wij u aan voor de regeling wanbetalers bij het CAK.

Heeft u een vraag?

058 291 31 31

Maandag t/m vrijdag: 08.00-18.00 uur.


Of neem contact op via:

"" hoogste klantwaardering op Independer
8.0 in de KlantenMonitor Zorgverzekering
558.000 klanten gingen u voor