AbroadaccessibilityAchmeaadditional-insuranceaddress-homeaeroplanealert-questionmarkAlternative Healthapp-storeapplearrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upAvatarballpointbar chartbasic insurancebijeenkomstblij_in_je_breinblindbonescalculatorcalender Chat chaticon-zoechevron-rightcircle-crossclockcollectiefcommunitycompany-infocross-signcrossdata-usagedental-insurancedeprecation-datelogo digiddip pendirectionsdocumentDownloadeducatiefeHerkenning logoEmailerror-signeuroexclamationeyeEyesfacebookFeetfilefilmfishfit_in_je_velflagformulierFysiotheraphygoed_voor_elkaarhandsHear And SpeakHomehospital-crossHospitalidealinfo-signinstagramlamplanguageslaptop Like Empty Like Full arrow-rightlinkedinlive_streamlocation markerlocationlogoloopmagicmailmanaging-contactMedicinMegaphoneMental Healthmenumicrophoneminusmobilemoney-slicemost chosennew-windownoknote crossednote-moneyNotificationsok-signokother-contactspaint-rollerPassword HidePassword Showpayment-cardpayment-infopersonal-infoicons/ui/16/pointer/crosspin-exclamationicons/ui/16/pointer/homeicons/ui/16/pointer/succesicons/ui/16/pointer/question-markpinplay-storeplus-signpluspodcastPregnancyprettig_op_je_plekShapePrivate Messagingquestion-answerquestion-markquotereceiving moneyRemainingrocketrssscaleSearchsendshaking-handssheetshield crossedshoppingcartSkinSmartphonespeakerspinnerster halfstarsuggestionswipeswitch-accounttagTeethtelephonethumb-downthumb-upthumbs-uptiptogetherToolsTransporttrashtwitteruploadUservideowarning-signwhatsappwijs_met_je_spijsyoutubeyoutube
action-block-cornerSquareSquare
Navigatie overslaan
De friesland logo
  • Consument
  • Werkgever
  • Zorgaanbieder
ConsumentWerkgeverZorgaanbieder
  • Consument
  • Werkgever
  • Zorgaanbieder
  • Home
  • Onze organisatie
    • Wie zijn wij
    • Gewoon voor elkaar
    • Verzekerdenraad
    • Onze organisatie
  • Innovatie
    • Diensten en Proposities
    • Stichting De Friesland
    • Innovatie
  • Zorg goed geregeld
    • Huisarts in de buurt
    • Ambulancezorg in Friesland
    • Juiste zorg op juiste plek
    • Je zorg goed geregeld
  • Actueel
    • Gezondheid en zorg
    • Lees het laatste nieuws
  • Consument
  • Werkgever
  • Zorgaanbieder
Zoeken

Verzekerden waarderen ons met een 8.7

In het Klanttevredenheidsonderzoek van 2025 scoorde De Friesland maar liefst een 8.7. En daar zijn we trots op.

Het Klanttevredenheidsonderzoek wordt ieder jaar uitgevoerd door MarketResponse. In dit onderzoek krijgen verzekerden de vraag wat ze van De Friesland vinden, nadat ze contact hadden met de Klantenservice. 

Dit cijfer is hetzelfde als in de jaren ervoor, wat laat zien dat verzekerden van De Friesland structureel blij zijn met het contact.

Directeur Cid Berger is trots op het resultaat

"Ik ben er trots op dat onze verzekerden zo tevreden zijn over ons en onze klantenservice. Persoonlijk contact is namelijk één van onze sterke punten, en daarom zetten we bewust in op de kwaliteit van de klantenservice. Dat betekent: geen bandje, gelijk een medewerker aan de lijn en zo vaak mogelijk een oplossing in één gesprek. En, voor wie dat wil, altijd de mogelijkheid om in het Fries te praten."

We blijven ons inzetten

We vinden het belangrijk dat klanten tevreden zijn over onze dienstverlening. Daarom blijven we bezig ons in te zetten voor een fijn en gezond leven voor onze verzekerden:

  1. Met Dokter Appke is een antwoord op gezondheidsvragen altijd dichtbij.
  2. Samen Fitter helpt je om vitaal te worden of te blijven.
  3. Onze medewerkers staan voor je klaar om je te helpen.

Ook een hoge waardering in de KlantenMonitor

Naast de 8.7 in het Klanttevredenheidsonderzoek, scoort De Friesland ook goed in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen® 2025. In dit jaarlijkse onderzoek kijkt Marktresponse naar de algehele tevredenheid. In 2025 haalt De Friesland in dit onderzoek een 8.3.

De belangrijkste uitkomsten van dit onderzoek op een rij.

1) Positieve reacties

Enthousiaste verzekerden vertellen dat ze nooit problemen ervaren. Ze zeggen al jarenlang klant te zijn en het gevoel hebben goed verzekerd te zijn.

2) Tevreden over het contact

Vooral de bereikbaarheid en de houding van de klantenservice vallen positief op.

3) Declareren gaat soepel

Klanten vinden het gemakkelijk om te declareren. Ook vinden ze dat het uitbetalen snel gaat.

Wat onze klanten zeggen

Bron: KlantenMonitor Zorgverzekeringen® 2025

"Ben altijd bij De Friesland geweest, nooit naar een ander gekeken. Wat goed is hoef je niet te veranderen."

"Al jaren bij De Friesland, nooit problemen. Duidelijke financiële overzichten en kostenoverzichten."

“Bijzonder klantvriendelijk, denkt mee en zoekt naar oplossingen.”
“Ze luisteren naar jouw verhaal en zijn menselijk in hun beslissingen. Altijd behulpzaam ook in je memstaal.”
“Wat mij betreft een prima prijs verhouding met de dekking. Nog nooit problemen gehad en de app is prima!”
"Snel contact met klantenservice en nummer goed vindbaar. Veel fijner dan 20x doorklikken op een website en dan in contact komen met een chat robot."

Heb je een vraag?

(058) 291 31 31

Maandag t/m vrijdag: 08.30-17.00 uur.


Of chat met ons via De Friesland App:

Over De Friesland

  • Wie zijn wij
  • Onze missie
  • Innovatie
  • Verzekerdenraad

Actueel, nieuws en media

  • Gezondheid en zorg
  • Nieuws
  • Sponsoring
  • Vacatures
8.7 in het Klanttevredenheidsonderzoek
611.000 klanten gingen jou voor
Logo Independer met cijfer 8.3 in het midden Klantwaardering op Independer
  • privacy
  • disclaimer
  • cookies
  • veiligheid
  • toegankelijkheid
De Friesland is onderdeel van