Veelgestelde vragen Sterk te Werk

Een overzicht van veelgestelde vragen over Sterk te Werk.
Sterk te Werk bestaat uit vitaliteitsdiensten en programma’s voor werkgevers en werknemers met een collectieve verzekering bij De Friesland. Het aanbod varieert van specifieke tools en diensten op het gebied van fysieke, mentale en leefstijl issues, tot langere trajecten en uitgebreide vitaliteitsprogramma’s.
De Friesland is niet alleen zorgverzekeraar, maar ook samenwerkingspartner op het gebied van preventie en vitaliteit op de werkvloer. Door werkgevers en werknemers inzicht te geven in en te ondersteunen bij hun gezondheid en vitaliteit, worden medewerkers vitaler, productiever en gemotiveerder. Hierdoor voorkomen en verminderen we zorggebruik en zorgkosten. Tegelijkertijd komen we hiermee tegemoet aan de vraag van de overheid, om de collectieve korting die we bieden, te legitimeren met zorginhoudelijke afspraken met werkgevers.
De Friesland heeft een faciliterende rol door vitaliteitspartners en werkgevers bij elkaar te brengen. We hebben de diensten die we aanbieden op onze website en die werkgevers af kunnen nemen in het Sterk te Werk portaal, geselecteerd op kwaliteit en effectiviteit. Daarnaast helpt onze vitaliteitsconsultant bij het signaleren van knelpunten en opzetten van een vitaliteitsbeleid voor je organisatie. Je kunt bij je accountmanager terecht met al je vragen over de diensten.
De vitaliteitspartners leveren de diensten aan de werkgevers en zijn verantwoordelijk voor de uitvoering, begeleiding, terugkoppeling en gegevensverwerking. De partners zijn gecontroleerd op aspecten van privacy en gegevensverwerking. Medische en gezondheidsgegevens worden niet door ons verwerkt of gebruikt. Hetzelfde geldt voor privacy gegevens. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de afzonderlijke vitaliteitspartners. Bij het aangaan van de overeenkomst sturen zij de voorwaarden en het privacy reglement naar je op.
Een vitaliteitsbeleid opzetten is niet eenvoudig. Het begint met inzicht in de knelpunten die in je organisatie spelen. Onze vitaliteitsconsultant helpt je deze in kaart te brengen met diverse tools en begeleidt je bij het opzetten van een effectief vitaliteitsbeleid. Vanuit ons netwerk hebben we kwalitatieve en effectieve diensten voor je geselecteerd die we je dankzij inkoopvoordeel voordelig aan kunnen bieden. Je accountmanager denkt graag met je mee en adviseert over de inzet van de juiste diensten voor je organisatie.
De Friesland selecteert aanbieders op basis van kwaliteit en betrouwbaarheid. We kopen diensten in die zijn afgestemd op de wensen van onze klanten (op basis van onderzoek). Op de diensten krijg je als klant van De Friesland inkoopvoordeel en heb je 24/7 toegang tot het StW Portaal, waar je vitaliteitsdiensten voor je medewerkers kunt aanvragen. De Friesland verzorgt de financiële afhandeling. Je krijgt maandelijks een nota van ons voor de diensten die je afneemt.
Voordat de klant een dienst kan aanvragen via het StW Portaal, moet de klant een StW overeenkomst ondertekenen en terugsturen. Daarna ontvangt de klant via de mail de inloggegevens. Hiermee wordt toegang verkregen tot het Portaal en kan de betreffende dienst worden aangevraagd/besteld. Via het Portaal kunnen ook andere diensten van StW besteld worden. De klant ontvangt na de bestelling een bevestiging, waarna gebruik kan worden gemaakt van de dienst.
8.7 in het Klanttevredenheidsonderzoek
584.000 klanten gingen jou voor
Independer score 8.2 Klantwaardering op Independer