Heb je als werkgever een vraag over de bijdrage voor post die wij vanaf 1 januari 2027 vragen aan onze klanten? We hebben de veelgestelde vragen over de bijdrage voor post voor je op een rij gezet.
Voor werknemers bij wie de premie via de werkgever betaald wordt, maken we een uitzondering. Zolang dat zo blijft, betalen werknemers geen bijdrage voor papieren post.
Verandert de situatie van de werknemer? Dan is het goed om rekening te houden met deze extra kosten.
Ja, want persoonlijke informatie zetten we nooit in de mail zelf. Je werknemer krijgt een seintje via mail dat er informatie voor hem of haar klaarstaat in Mijn De Friesland. Die informatie lezen ze nadat ze veilig ingelogd zijn met DigiD.
In Mijn De Friesland kunnen werknemers aanvinken welke informatie ze digitaal willen ontvangen. Zetten zij een vinkje bij verzekeringsinformatie en polis? Dan ontvangen ze hun post veilig en overzichtelijk digitaal, zonder extra kosten.
Zij betalen een bijdrage voor verzekeringsinformatie. Denk aan rekeningen, een declaratieoverzicht, en veranderingen in vergoedingen en voorwaarden. Ze betalen niet voor een polisblad, zorgpas of informatie over acties.
Ze betalen de bijdrage voor papieren post samen met de premie. Dit betaalt alleen de verzekeringnemer. Hebben ze ook meeverzekerden op de verzekering staan? Zij betalen niets extra.
Nee, je betaalt een vast bedrag per jaar (€ 18,-). Als je je premie per maand betaalt betaal je elke maand een bijdrage (€ 1,50). Dus ook als je een maand geen post op papier ontvangt.