Doorgaan naar hoofdinhoud

Expert aan het woord

We werken samen met verschillende partners om het beste aan voor onze klanten te bieden. Niet alleen, maar juist met organisaties die er dagelijks mee bezig zijn. Deze partners helpen organisaties op gebieden waar vitaliteitswinst te behalen is. Marcel van den Hoeven – adviseur Duurzame Inzetbaarheid bij TIGRA – en Goska Sixma – Vitaliteitsadviseur bij Vitalavie – delen hun ervaringen met ons.

Ate Heeft u een vraag?

Goska Sixma

Goska Sixma

“Samen het begrip ‘vitaliteit’ meetbaar en praktisch toepasbaar maken”

Vitalavie werkt samen binnen het netwerk NPDI, het Nationaal Platform voor Duurzame Inzetbaarheid. Dit netwerk is opgezet door het TNO met als doel een brug te slaan tussen wetenschappelijk onderzoek op het gebied van vitaliteit en inzetbaarheid en de dagelijkse praktijk. 

“Samen met De Friesland maken wij de begrippen vitaliteit en inzetbaarheid meetbaar en inzichtelijk. We helpen organisaties en medewerkers met leefstijlinterventies, stressreductie, timemanagement, persoonlijk leiderschap, werk-privé balans. Kortom: op alle gebieden waar vitaliteitswinst is te behalen.”

Hoe houd je als werkgever je mensen gezond en vitaal? “Door je werknemers te vragen wat zij daaronder verstaan en in kaart te brengen welke behoeftes er leven. Op basis van die informatie kun je met doordacht beleid gedrag sturen.”

Marcel van den Hoeven

Marcel van den Hoeven

“Ga niet zomaar fruit neerzetten in de kantine of een fitnessplan starten”

“Hoe je je werknemers gezond en inzetbaar houdt? Ga eerst inventariseren hoe het ervoor staat! En schat vervolgens in hoe de situatie over vijf jaar zal zijn als je nu niks doet. Want dan ontdek je het specifieke thema voor jouw bedrijf. Bij het ene bedrijf is dat chronische stress, bij het andere over-betrokkenheid of geen grenzen durven aangeven. En bij weer een ander bedrijf speelt een leefstijlprobleem. Ga dus niet zomaar fruit uitdelen of een gezondheidsprogramma starten, maar ontdek jouw bedrijfsspecifieke thema. Ga dáár op sturen.“ TIGRA is een partner van De Friesland die in brede zin adviseert over duurzame inzetbaarheid. Ook als er ingegrepen moet worden bij (dreigend) ziekteverzuim vindt er intensief onderling overleg plaats.

“Dat mensen fluitend naar hun werk gaan en beseffen dat ze met hun inzet een bijdrage leveren aan het resultaat van het bedrijf: dát is misschien wel de belangrijkste succesvoorwaarde voor duurzame inzetbaarheid.”basis van die informatie kun je met doordacht beleid gedrag sturen.”

560.000 klanten

568.000 klanten

De Friesland heeft 568.000 klanten.


Klanten geven een 8.3

Een 8.3 voor Klantcontacten

Klanten geven een 8.3 in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen.