Doorgaan naar hoofdinhoud

De Friesland Zorgverzekeraar fietst ruim 26.000 euro bij elkaar


Ruim 400 overnachtingen voor de Friese Ronald McDonald Huizen

De Ronald McDonald Huizen Friesland hebben maandag 17 juli een cheque van 26.000 euro ontvangen uit handen van De Friesland Zorgverzekeraar. Het bedrijf heeft dit geld bij elkaar gebracht met deelname aan HomeRide, dé 24-uurs sponsorwielertocht van het Ronald McDonald Kinderfonds, waarbij deelnemers 500 kilometer fietsen in 24 uur om geld in te zamelen voor de Ronald McDonald Huizen. De zorgverzekeraar was hierbij met twee teams vertegenwoordigd die tezamen dit geweldige bedrag bij elkaar fietsten.

Chris Kalsbeek, manager van Ronald McDonald Huis Friesland, nam de cheque in ontvangst: “We zijn De Friesland zeer dankbaar. En dan spreek ik ook namens alle ouders en zieke kinderen. Met het geld kunnen we meer dan 400 overnachtingen realiseren in het Ronald McDonald Huis Leeuwarden en in De Hoeve te Beetsterzwaag, vakantiehuis van het Ronald McDonald Kinderfonds – waar gezinnen kunnen logeren zodat zij vlakbij het revalidatiecentrum zijn en waar gezinnen met zorg intensieve kinderen ook van een fijne vakantie kunnen genieten.”

Bijzondere relatie

De Friesland deed voor de eerste keer mee aan HomeRide dat dit jaar zijn zevende editie beleefde en eind juni werd gehouden. In de teams zaten naast medewerkers de beide directieleden van De Friesland en leden van directies van andere Friese bedrijven. Zij lieten zich sponsoren voor hun deelname en zamelden geld in met acties als een veiling, boekenverkoop, verkoop van koek en een loterij. Naast de twee teams waren er in het HomeRide weekend ook nog vijftien medewerkers van de Friesland als vrijwilliger op de been.

De Friesland heeft al vele jaren een bijzondere relatie met het Ronald McDonald Kinderfonds. De Friese zorgverzekeraar stond aan de wieg van het Huis in Leeuwarden en draagt het Ronald McDonald Huis nog steeds een warm hart toe. Het doel waar de Huizen voor staan - ouders en zieke of zorg intensieve kinderen dichtbij elkaar houden -  past uitstekend bij de doelstellingen van De Friesland.

HomeRide en HomeRun

HomeRide is dé 24-uurs sponsorwielertocht van het Ronald McDonald Kinderfonds. Deelnemers fietsen in teamverband 500 kilometer in 24 uur; dag én nacht in weer én wind. Naast HomeRide is dit jaar ook de eerste editie van HomeRun gehouden; dé 24-uurs sponsorloop van het Ronald McDonald Kinderfonds. Hierbij leggen teams met elkaar hardlopend 200 kilometer af in 24 uur. Met hun deelname aan HomeRide en HomeRun zamelen de wielrenners en hardlopers geld in voor de Ronald McDonald Huizen. Hiermee zorgen zij ervoor dat families dicht bij elkaar blijven, ook als hun kind ernstig ziek in het ziekenhuis ligt. Zo zijn kind papa en mama altijd dichtbij, voor die kus, knuffel en o zo belangrijke nachtzoen. De route van de evenementen had dit jaar de vorm van een hart, want “Home is where the heart is”. In totaal hebben de deelnemers dit jaar meer dan 1 miljoen euro aan donaties gerealiseerd.

Chris-Kalsbeek-en-Steven-Hofenk

Chris Kalsbeek, manager Ronald McDonald Huis Friesland en Steven Hofenk, directielid De Friesland Zorgverzekeraar


Deel dit bericht via:

Heeft u een vraag?

600.000 klanten

De Friesland heeft 600.000 klanten.


Een 8.3 voor Klantcontacten

Klanten geven een 8.3 in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen.


Altijd het juiste antwoord

Beoordeeld door de Nederlandse Zorgautoriteit.