Doorgaan naar hoofdinhoud

AV Tand Optimaal

Meest ruime dekking

Wilt u de meest uitgebreide dekking voor uw tandartskosten en orthodontiekosten? Dan is de AV Tand Optimaal de aanvullende tandartsverzekering die bij u past. U heeft dan recht op ruime vergoedingen tot maximaal € 1000,- per jaar. Voordat wij u accepteren voor de aanvullende tandverzekering Optimaal vragen wij u een korte vragenlijst in te vullen. 

Een aanvullende verzekering Tand Optimaal kan niet worden afgesloten in combinatie met een Zelf Bewust Polis.

Rosanne-klein Heeft u een vraag?

560.000 klanten gingen u voor

Over de AV Tand Optimaal

De AV Tand Optimaal is de meest uitgebreide aanvullende tandartsverzekering. Hiermee dekt u tandartskosten tot maximaal € 1000,- per jaar. 

Een aanvullende verzekering Tand Optimaal kan niet worden afgesloten in combinatie met een Zelf Bewust Polis.

Vergoeding AV Tand Optimaal

100% vergoeding 
Voor de meest voorkomende kosten krijgt u een volledige vergoeding. Dit zijn kosten voor een consult en diagnostiek (C-codes), preventieve mondzorg (M-codes), vullingen (V-codes) en verdovingen (A-codes). Ook de eigen bijdrage uit de basisverzekering voor een volledige boven- en/of volledige onderprothese wordt 100% vergoed.

80% vergoeding 
Overige codes zoals bijvoorbeeld het trekken van een tand of kies, het plaatsen van een kroon of brug of een wortelkanaalbehandeling worden 80% vergoed. De AV Tand Optimaal vergoedt ook materiaal- en techniekkosten voor 80%. Dit zijn de materiaal- en techniekkosten voor het maken van bijvoorbeeld een kroon of een brug.

Orthodontie vanaf 18 jaar 
Orthodontie vanaf 18 jaar wordt eenmalig tijdens de gehele verzekeringsduur vergoed tot maximaal € 750,-. Dit telt mee voor de maximale vergoeding van € 1000,- per jaar. Het moet wel gaan om een nieuwe behandeling.

Bij wie kunt u terecht?

U kunt terecht bij een:

  • tandarts;
  • kaakchirurg; Let op: Zorg verleend door een kaakchirurg valt in de meeste gevallen onder uw basisverzekering. De kosten tellen dan mee voor het eigen risico.
  • tandprotheticus;
  • vrijgevestigde mondhygienist;
  • orthodontist.

Voorwaarden tandartsverzekeringen 

Bekijk de voorwaarden van de aanvullende tandartsverzekeringen.

Vragenlijst

Voor het afsluiten van de tandartsverzekering AV Tand Optimaal vragen wij u om bij uw aanmelding een vragenlijst in te vullen. Op basis hiervan wordt bepaald of u de AV Tand Optimaal kunt afsluiten.

Bent u al verzekerd bij De Friesland? U kunt uw verzekering aanpassen per 1 januari 2019. Om de AV Tand Optimaal af te sluiten vult u het aanvraagformulier AV Tand Optimaal in. Dit formulier kunt u naar ons toesturen. Op basis van het aanvraagformulier wordt bepaald of u de AV Tand Optimaal kunt afsluiten.  

Bereken uw premie

zorgverzekeringskaart

Met de AV Tand Optimaal

  • Zeer uitgebreid verzekerd tegen tandartskosten
  • De meest voorkomende kosten vergoed
  • Aanvullend verzekerd voor € 33,95 per maand
  • Orthodontie vanaf 18 jaar vergoed (tot € 750,-)
  • Tot maximaal € 1000,- vergoeding

Erg handig, je kunt vragen stellen via Whatsapp, reactie binnen 5 minuten, super fijn. Verder erg vriendelijk en behulpzaam.

27-01-2017

9

na een aantal keren bellen voor mijn tandverzekering omdat ik kapotte kiezen heb ,bloot liggende zenuw en mijn tong de hele dag openhaal aan een kapotte kies blijkt dat mijn duurste randverzekering niks dekt ????? pure oplichting deze verzekeraar naast een dure verzekering betaal je ook werkelijk alle medicatie die je krijgt het lijkt een goedkope verzekering maar je moet ook niks verwachten alles betaal je zelf volgens mijn huisarts kom ik binnenkort door mijn slechte gebit in een andere lichamelijke situatie terecht op dat moment is er sprake van medische noodzaak om mijn gebit te herstellen kies dus niet voor deze verzekering nadat het eigen risico van mijn vrouw op was gebruikten ze gewoon die van mij (oplichtings praktijken)

20-11-2016

1

Prima verzekering,nooit problemen,wordt altijd goed geholpen bij klantenservice

20-10-2016

10

04-08-2016

8

Duidelijk, overzichtelijk en snel afhandelen van vragen of financiu00eble zaken

02-08-2016

8

Prima service, bijna direct geholpen !

01-08-2016

9

NVT

01-08-2016

10

01-08-2016

9

Prima verzekering correct in het beantwoorden van vragen

01-08-2016

8

Duidelijke antwoorden op de vragen en ze nemen de tijd voor je!

01-08-2016

7

correcte afwikkeling van zaken (tot op heden!)

01-08-2016

8

Adequaat antwoord op mijn vraag

01-08-2016

9

Te duur

01-08-2016

3

22-07-2016

6

klantvriendelijk en duidelijke uitleg vragen.

22-07-2016

9

22-07-2016

7

wordt altijd vlot geholpen aan de telefoon. over de wachtlijstbemiddeling ben ik heel tevreden.

20-07-2016

10

Wij zijn al zeer vele jaren uiterst tevreden over alle contacten met De Friesland. Wij weten inmiddels uit ervaring dat De Friesland als het nodig is op een heel plezierige wijze haar uiterste best voor ons doet.

14-07-2016

10

Na een vervelende operatie moet ik 5 jaar voor nacontrole en die controles moet ik allemaal zelf betalen.\nZwangeren worden in de watten gelegd,terwijl ze hier meestal zelf voor kiezen.Maar iemand met een vervelende ziekte,heeft daar niet omgevraagd.

13-07-2016

6

heb zelf tot nog toe geen klachten

13-07-2016

7

13-07-2016

9

Ik heb goede ervaringen met de Friesland en zal dit aka beveled.

13-07-2016

7

Snel antwoorden op vragen

12-07-2016

8

Is een goede verzekering en staan je netjes te woord

12-07-2016

10

12-07-2016

7

Snelle reactie op je vragen. Correcte behandeling.

12-07-2016

8

Goed te woord gestaan, prima geholpen, advies/oplossing op maat

12-07-2016

8

Even een belletje voor een vraag en snel antwoordt .\nJe weet precies waar je aan toe bent.

12-07-2016

10

12-07-2016

9

Ik zou zeker de Friesland aanbevelen want de klantvriendelijkheid is geweldig en duidelijk ook is de verzekering opzichte in alle opzichten prima geregeld !

12-07-2016

10

Goede vergoedingen,klantvriendelijk aan de telefoon

12-07-2016

9

Uitermate tevreden over de afhandeling van zaken.\nBovendien voel ik mij goed verzekerd

11-07-2016

10

07-07-2016

10

Vriendelijke medewerkers lokaal tarief bellen

07-07-2016

10

vriendelijk personeel, uitstekend avies

07-07-2016

9

07-07-2016

7

eerlijke antwoorden en meningen

07-07-2016

9

Ze zijn perfect ,behulpzaam,niet te duur, ik wil nooit een Andere

07-07-2016

10

Telefonisch wordt er goed geluisterd en mee gedacht. En er zijn bij ons verder geen klachten\nover terug betalingen

07-07-2016

9

ik vind jullie manier van werken en declareren zelf erg helder en gemakkelijk. Ook als er iets niet helder is even bellen en over het algemeen snel iemand aan de telefoon en correcte afwerking van zaken.

07-07-2016

8

07-07-2016

8

Tot heden is het prima

07-07-2016

8

06-07-2016

9

Heel erg tevreden over alles

06-07-2016

9

Al jaren bij de Friesland. Heel tevreden.

06-07-2016

10

Altijd goede reacties via telefoon en vergoeding en uitbetaling mbt zorgverzekering .

06-07-2016

8

Goede kwalitatieve verzekeraar i.v.m. fijne medewerkers bij telefonisch kontakt, en goede handling mb.t.. afhandeling nota,s e.d. 1x andere verzekeraar gehad, dus weet het verschil..!

06-07-2016

10

Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met de friesland. Erg vriendelijke klantenservice en de declaratie app is super handig.

06-07-2016

8

01-07-2016

9

altijd vriendelijk , deskundig en snel aan de beurt aan de telefoon!!

01-07-2016

9

wij zijn altijd tevreden.

01-07-2016

8

Goede telefonische uitleg gegeven

01-07-2016

9

Ik zal iemand adviseren om goed te kijken wat in de aanvullende pakketten zit tov de prijs. Soms krijg je te maken met een andere situatie en blijkt je nieuwe aanvullende verzekering dit niet te dekken.

01-07-2016

5

Duidelijke informatie iha. Onlogisch dat de polis van dit jaar onder 2015 staat. Kon ik niet vinden! En anderen denk ik ook niet.

01-07-2016

7

De hulp via de telefoon was goed en de mevrouw was geduldig en behulpzaam.

01-07-2016

8

Iedereen kent elkaar mentaliteit is me zeer goed bevallen al hebben we SAMEN de telefoon in handen en denken "wie is die gast ??"

28-06-2016

10

Erg slecht, word niet toegelaten voor de aanvullende verzekering en ik krijg hier pas in 2016 bericht van. Nu kan ik niet meer switchen van zorgaanbieder.

02-01-2016

0

18-12-2015

5

Prima Klantenservice, premie afgesloten polis (kan altijd lager natuurlijk ;-) ) snelheid van betalen na indiening declaratie.

18-10-2015

10

18-10-2015

7

Ik zou inloggen,omdat ik wat vragen had over 2 afboekingen van mijn eigen risico.Helaas was dat niet meer mogelijk,omdat je dat alleen nog met de sms funktie kunt doen.Daar heb ik echt geen zin in,dus kan ik niets meer nakijken. Ben ik niet zo blij mee.

15-10-2015

7

Houdt toekomstige premieverhogingen beperkt!

13-10-2015

8

Ik vind de verzekering erg duur, maar daar kan de verzekering natuurlijk niets aan doen !?

13-10-2015

7

13-10-2015

9

Betrouwbaar.

13-10-2015

8

De tandplus vind ik prima

13-10-2015

8

Gelukkig ben ik de Friesland als zorgverzekeraar niet vaak nodig omdat ik een goede gezondheid geniet. En toch voel ik mij wel een onderdeel van de Friesland omdat deze zorgverzekeraar mij continue onderdeel maakt van het gebeuren. Zoals het delen van meningen, insturen van beste ideeën, invullen van enquêtes enz. Ik ben tevreden over de Friesland.

12-10-2015

8

Ik ben tevreden met de Friesland zorgverzekeraar, ik declareer en een week later staat het bedrag op mijn rekening. Bij telefonisch contact is de medewerker altijd behulpzaam.

12-10-2015

9

Niet veel verschil met de andere verzekeraars. Vind wel dat er wat meer flexibiliteit aan de dag gelegd mag worden!

12-10-2015

7

Bij vragen wordt er direct naar een oplossing gezocht. Lukt dit niet meteen dan wordt je zo spoedig mogelijk terug gebeld. Er wordt Echt met je mee gedacht

12-10-2015

8

Prima, maar ik merk er niet veel van van jullie verbeterpunten, wordt te vaak geinvesteerd in onozele projecten. Begin eerst maar eens bij de vaste en lange verzekerden, die mogen wel eens wat meer terug zien!

12-10-2015

7

Na een jarenlange ziekte is mijn man onlangs overleden. In al die jaren zijn er nooit problemen geweest m.b.t declaraties / vergoedingen e.d. Wij zijn altijd zeer tevreden geweest

12-10-2015

9

12-10-2015

10

De persoonlijke benadering trekt mij aan. Ook vind ik het prettig dat de declaraties vlot worden uitbetaald.

12-10-2015

8

Online een mooi overzicht van alles. Kun je even op je gemak bekijken. Niet duidelijk, dan nog even terugkijken en nog een x lezen. Of e.e.a opzoeken online en dan kom je er vaak wel uit.

12-10-2015

6

ben zelf al jaren bij de friesland en nooit geen klachten

28-09-2015

9

Jo kinne gewoan Frysk prate.... Hoopje en ferwachtsje dat de namme: de Friesland.....die namme wier meitsje wol en moat! Men kan gewoon in het Fries spreken.... Hoop en verwacht dat de naam: de Friesland ...die naam waar maken wil en moet!

28-09-2015

10

Om de fantastische service en kwaliteit

28-09-2015

10

Jullie zijn altijd telefonisch te bereiken!! Daarom blijf ik ook bij de Friesland.

23-09-2015

9

wij zijn al sinds we in Nederland wonen, aangesloten bij De Friesland en we zijn nog even tevreden als in het begin.

04-09-2015

9

De polis is niet de duurste, Je wordt altijd heel vriendelijk geholpen en krijgt duidelijke antwoorden als je iets wilt weten.

04-09-2015

9

Gelijk antwoord

04-09-2015

9

klantvriendelijk, persoonlijk, tijd voor klant nemen, nooit naar website verwijzen daar staan ook al uw vragen. Niet lang in de wacht staan.

04-09-2015

10

ben zeer tevreden met de friesland

04-09-2015

10

Vroeger was het algemeen Provinciaal Fries Ziekenfonds en altijd al goed ondanks de naam verandering

01-09-2015

10

Weinig problemen en je kan heel gemakkelijk declareren.

18-08-2015

9

helder, open, vriendelijk, adequaat

04-08-2015

10

Zeer solide zorgverzekeraar met zeer prettigenmedewerkers.

03-08-2015

10

ik ervaar e friesland als betrouwbaar

28-07-2015

10

Ik ben zeer tevreden.

20-07-2015

10

Ik werd erg vriendelijk te woord gestaan en de medewerker droeg zelf ook opties aan om het voor ons zo makkelijk mogelijk te maken.

17-07-2015

9

Tevredenheid

16-07-2015

10

Ik heb geen ervaring met andere en ook in het geheel geen klachten.

14-07-2015

10

"AV Tand Optimaal"
Beoordeling

8.4

93 reviews Geef zelf een beoordeling

  • Meest voorkomende tandartskosten (consulten, preventie, vullingen en verdovingen): 100% vergoeding
  • Meeste overige tandartskosten inclusief techniekkosten: 80% vergoeding
  • Eigen bijdrage gebitsprothese: 100% vergoeding
  • Orthodontie vanaf 18 jaar: vergoeding tot maximaal € 750,- ( valt onder de maximale vergoeding van € 1000,-)
  • Maximale vergoeding € 1.000,- per kalenderjaar
560.000 klanten

560.000 klanten

De Friesland heeft 560.000 klanten.


Klanten geven een 8.3

Een 8.3 voor Klantcontacten

Klanten geven een 8.3 in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen.