Doorgaan naar hoofdinhoud

AV Tand Extra

Uitgebreid verzekerd voor uw tandartskosten

Wilt u vergoedingen voor veel tandartsbehandelingen en kosten? Dan past de uitgebreide AV Tand Extra bij u. Met deze aanvullende tandartsverzekering bent u uitstekend verzekerd tot maximaal € 500,- per jaar tegen een scherpe premie. Bereken binnen 2 minuten uw premie.

Rosanne-klein Heeft u een vraag?

  • Met de uitgebreide AV Tand Extra verzekert u zich uitstekend voor uw tandartskosten voor slechts € 21,95 per maand.

  • U krijgt maximaal € 500,- per kalenderjaar vergoed. Bijvoorbeeld voor uw consult bij de tandarts of mondhygiënist, een vulling, verdoving of het trekken van een tand of kies.

  • Voor de meest voorkomende kosten krijgt u een volledige vergoeding. Dit zijn kosten voor een consult en diagnostiek (C-codes), preventieve mondzorg (M-codes), vullingen (V-codes) en verdovingen (A-codes).

  • Naast een consult, preventie, vulling en verdoving zijn er ook andere tandartskosten. Zoals het trekken van een tand of kies, het plaatsen van een kroon of brug, of een wortelkanaalbehandeling. Deze kosten krijgt u voor 80% vergoed. Materiaal- en techniekkosten worden niet vergoed.

  • In de basisverzekering is er een eigen bijdrage voor een gebitsprothese (kunstgebit). Deze eigen bijdrage wordt vanuit de AV Tand Extra volledig vergoed tot het maximum van € 500,-.

560.000 klanten gingen u voor

Over de AV Tand Extra

De AV Tand Extra is een uitgebreide tandartsverzekering. Hiermee dekt u tandartskosten tot maximaal € 500,- per jaar. 

Vergoeding AV Tand Extra

100% vergoeding 
Voor de meest voorkomende kosten krijgt u een volledige vergoeding. Dit zijn kosten voor een consult en diagnostiek (C-codes), preventieve mondzorg (M-codes), vullingen (V-codes) en verdovingen (A-codes). Ook de eigen bijdrage uit de basisverzekering voor een volledige boven- en/of volledige onderprothese wordt 100% vergoed.   

80% vergoeding 
Overige codes zoals het maken van een foto, het trekken van een tand of kies, het plaatsen van een kroon of brug of een wortelkanaalbehandeling worden 80% vergoed. 

Geen vergoeding materiaal- en techniekkosten 
De AV Tand Extra vergoedt geen materiaal- en techniekkosten. Dit zijn de materiaal- en techniekkosten voor het maken van bijvoorbeeld een kroon of een brug. Vanuit de AV Tand Optimaal worden wel materiaal- en techniekkosten vergoed. 

Geen vergoeding orthodontie 
Er is geen vergoeding voor orthodontie vanuit de AV Tand Extra. Vanuit de AV Tand Optimaal is er wel een vergoeding voor orthodontie. De AV Tand Optimaal vergoedt maximaal € 750,- voor orthodontie vanaf 18 jaar.

Bij wie kunt u terecht?

U kunt terecht bij een:

  • tandarts;
  • kaakchirurg; Let op: Zorg verleend door een kaakchirurg valt in de meeste gevallen onder uw basisverzekering. De kosten tellen dan mee voor het eigen risico.
  • tandprotheticus;
  • vrijgevestigde mondhygienist;
  • orthodontist.

Voorwaarden tandartsverzekeringen 

Bekijk de voorwaarden van de aanvullende tandartsverzekeringen

Bereken uw premie

zorgverzekeringskaart

Met de AV Tand Extra

  • Tandartskosten tot maximaal € 500,- vergoed
  • Verzekerd voor € 21,95 p/mnd
  • Eigen bijdrage bij een gebitsprothese vergoed
  • Goed verzekerd tegen tandartskosten

J

26-10-2018

5

:-(

22-08-2018

2

16-01-2018

7

Ik was altijd tevreden, maar dit jaar toch een nare ervaring. Eerst moest ik er zelf achter komen dat een bepaalde post onterecht niet werd vergoed. Aanvankelijk werd mijn bezwaar klakkeloos afgewezen. Vervolgens werd de fout bij de tandarts gelegd en daarom kwam er geen compensatie. Toen bleek dat de fout toch niet bij tandarts lag, maar bij De Friesland zelf wilden ze nog steeds niet overgaan tot compensatie, maar bleef het beperkt tot heel veel goedkope excuses. En ik werd vriendelijk bedankt voor de optimalisatie van hun systeem. Oftewel: declaraties goed checken!

23-12-2017

4

Eind vorig jaar gaf mijn tandarts aan dat mijn kroon moest worden vervangen. het kostte om en nabij de EUR 500. vervolgens ben ik mij gaan bijverzekeren bij de Friesland: AV tand extra ipv AV tand standaard. deze vergoed nl. max. EUR 500 ipv EUR 250. Nu bleek op de tandartsrekening (totaal EUR 543) een post techniekkosten te staan van EUR 245. Nietsvermoedend diende ik mijn declaratie in om er vervolgens vandaag achter te komen dat de post techniekkosten niet werd vergoed. bellen met de Friesland. ja, het staat inderdaad op de website dat deze niet worden vergoed onder de AV Tand extra. maar hoe had ik kunnen weten dat de post techniekkosten op de tandartsrekening zo hoog zou zijn? een pro forma nota opvragen vantevoren met alle C/M/V/A/R/G/ codes en me gaan inlezen in deze materie? mag je dat van een leek verwachten? ik heb wel wat beters te doen! Afijn, het werd dus niet vergoed. Vervolgens vraag ik of het verschil tussen de premie AV standaard (12,50) en AV tand extra (21,50) terug kon krijgen over 2016. verrekend met de dan teveel ontvangen vergoeding zou dat neerkomen op een lousy EUR 50. niet veel, maar als coulance uitkering een gebaar van goede wil bij een misverstand. maar zelfs dat wilde de Friesland niet. vervelend, en niet echt de klant centraal stellen. tot op heden naar volle tevredenheid verzekerd geweest bij de Friesland de afgelopen 3 jaar maar 1-1-17 stap ik over als het zo moet. Jammer! gemiste kans de Friesland.

17-11-2016

1

go4ede verzekering

07-08-2016

10

Ik word steeds vriendelijk, niet-gehaast en ook goed op mijn specifieke situatie ingespeeld geadviseerd.

05-08-2016

8

vanwege de milieubetrokkenheid van De Friesland

05-08-2016

8

Dat de zorgverzekering de Friesland het contract voor de Sionsberg in Dokkum niet wil verlengen.\nDat de zorgverzekering de Friesland te veel macht krijgt in de medische voorzieningen.\nDat ik nog navorderingen krijg, betreft eigenrisico van 2014 en 2015 terwijl we augustus 2016 zijn.

04-08-2016

2

04-08-2016

8

04-08-2016

9

betrouwbaarheid

04-08-2016

8

goede en snelle afhandeling van klachten \nprijs en kwaliteit goed

04-08-2016

9

Niet zo klantvriendelik, telefonisch

04-08-2016

6

voelt gewoon goed.

04-08-2016

8

Omdat ik het zat ben dat er door "De Friesland"steeds wordt gedreigd het contract met de Sionsberg te verbreken.\n\nMijn nichtje heeft [door een aangeboren ziekte] geen borstgroei. Haar behandelend arts heeft een borst vergroting geadviseerd om psychische reden.\nDit wordt door De Friesland steeds afgewezen, terwijl het in haar geval geen cosmetische ingreep is.

04-08-2016

0

Goed bereikbaar, prima service, duidelijk.

04-08-2016

9

Correcte behandeling en snelle reactie. Goed pakket aan dienstverlening.

03-08-2016

10

Door de jaren heen hebbeb wij geen klachten over de Friesland.

03-08-2016

8

03-08-2016

9

Het is een budgetvriendelijke verzekeraar maar als je dingen als een chiropractor nodig hebt kan je beter naar een andere verzekering iverstappen zodat je niet in het duurste pakket hoeft te gaan zitten

03-08-2016

5

03-08-2016

7

Nav het telefoon gesprek niet, omdat ik alleen doorverwezen werd naar de Europesche. En ik.kon wel ip de site van de Friesland uitrekenen wat ik betaal voor een reisverzekering. Ik heb niet 1 keer de naam van de Europesche gezien.

02-08-2016

6

Correcte behandeling

02-08-2016

8

Het is een goed3 verzekering ze staan je altijd en duidelijk te woord

02-08-2016

10

Dit jaar voor het eerst bij deze verzekeraar en tot nog toe bevalt het prima, zelfs een misverstand omtrent een vergoeding is naar alke tevredenheid opgelost.

02-08-2016

9

02-08-2016

8

02-08-2016

9

correcte behandeling en men neemt de tijd voor de klant.

02-08-2016

10

geen 0900 betaald nummer, vriendelijk personeel, personeel belt terug, prijs premie, goede service

02-08-2016

10

Het voldoet mij goed en we zijn voor zo ver ik weet altijd al bij de Friesland geweest.

02-08-2016

8

Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

02-08-2016

8

02-08-2016

9

Goed en betrouwbaar

02-08-2016

8

Altijd correct en goed

01-08-2016

10

goede service, makkelijk declareren tot nu toe zeer tevreden.

01-08-2016

9

01-08-2016

8

Fijne organisatie waar ik al sinds mijn kindertijd bij zit. Nog nooit klachten of problemen gehad.

01-08-2016

9

wordt altijd vriendelijk te woord gestaan en oed geholpen

01-08-2016

9

01-08-2016

8

omdat wij een goede relatie met De Friesland hebben.

01-08-2016

9

Het contact was uitstekend, lof.

01-08-2016

9

01-08-2016

9

Vriendelijkheid en goede service.

01-08-2016

9

Duidelijke service, vriendelijk personeel

01-08-2016

9

Het contact was vlot helder en duidelijk heb ook snel een declaratie formulier toe gezonden gekregen dus al met al prima!)

01-08-2016

8

een zeer klantvriendelijke zorgverzekeraar

24-07-2016

10

een zeer klantvriendelijke zorgverzekeraar!!!

24-07-2016

10

23-07-2016

8

Betrouwbaar ,klantgericht en gewoon goed. Ga zo door!.

22-07-2016

5

Bij een vraag om informatie krijg ik een open en professioneel reagerend medewerker te spreken.

22-07-2016

8

18-07-2016

10

geen

17-07-2016

8

Persoonlijk, goede klantenservice.

16-07-2016

8

Jarenlange ervaring met de Friesland en zeer tevreden over de service en kwaliteit van het afhandelen van de nota's!

14-07-2016

9

13-07-2016

10

Persoonlijk vind ik dat mensen in een dergelijke keuze niet beu00efnvloed moeten worden.

13-07-2016

7

13-07-2016

8

als er iets uitbetaald moet worden, geven ze niet thuis

13-07-2016

2

Vanwege zelf aangeven dat de premie lager kan

13-07-2016

9

13-07-2016

8

12-07-2016

8

Nemen aardig snel op en zijn zeer vriendelijk en behulpzaam.

12-07-2016

8

De Friesland biedt een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding. Mijn ervaring met de klantenservice is uitstekend; zeer vriendelijke en deskundige medewerkers die daadwerkelijk met je meedenken.

12-07-2016

10

Meestal kundig telefonisch advies, Alleen jammer\ndat er zoveel dubbele nota's komen. Dat kan effi\ncienter

12-07-2016

9

Ik vind het leuk dat de Friesland bv wat doet voor het Groninger landschap en mensen stimuleert te bewegen, verder betalen ze stipt mijn rekeningen en dekken veel van mijn onkosten, ze zijn behulpzaam aan de telefoon.. Ik kan mijn eigen zorgverleners uitzoeken, dat vind ik ook fijn.

12-07-2016

8

Ik heb nooit problemen met jullie en als ik een vraag heb wordt ik prettig geholpen

12-07-2016

8

Snel, duidelijk, goede administratie, duidelijke afhandeling mbt eigen risico

12-07-2016

9

Ik vind het een prettige verzekering.

12-07-2016

8

In leeuwarden moet ik maanden wachten op een mri scan en ik belde om te vragen of ik bij andere ziekenhuizen in friesland mocht informeren. Nou dat werd nou niet echt onthaald met enig enthousiasme. Ze deed nogal moeilijk!!!

12-07-2016

1

correct, adequaat en to the point

12-07-2016

9

12-07-2016

9

Ik vind dat mensen hierin een eigen vrije keuze en verantwoordelijkheid hebben.

11-07-2016

7

08-07-2016

7

netjes afgehandeld, leuke vrouw aan de lijn die het goed uitlegde en mij goed heeft geholpen

08-07-2016

10

08-07-2016

7

snel betalen rekeningen

07-07-2016

8

nooit geen problemen gehad dik tevreden

07-07-2016

10

prima service

07-07-2016

9

ben al 30 jaar zeer tevreden lid van de friesland. Hoop ook dat het zo blijft nu deze is opgegaan bij een grotere organisatie.

07-07-2016

10

07-07-2016

9

Ik zou het niet weten

07-07-2016

7

Goede service en snelle reactie tijd.

07-07-2016

8

07-07-2016

8

07-07-2016

10

Redelijk, maar de top verdient te veel.

07-07-2016

10

Mensen bij de Friesland zijn altijd aardig en de service is perfect, ondanks dat de uitslag van de vraag negatief was.

07-07-2016

9

Altijd vriendelijk en duidelijke antwoorden. Er wordt met je mee gedacht.\nHeb onze dochter ook de friesland aangeraden. En ze is er nu ook bij.

07-07-2016

10

07-07-2016

8

Tot nu toe tevreden over DFZ. Maar, ik ben nog niet zo lang klant :)

06-07-2016

8

prima verzekering, je wordt bij de Friesland goed geholpen als een vraag stelt.

06-07-2016

8

06-07-2016

8

Ik word vriendelijk te woord gestaan.\nDe wacht tijden aan de telefoon zijn niet lang\nHeb nog nooit geen problemen ondervonden.

06-07-2016

10

jullie zijn erg klantvriendelijk

06-07-2016

8

06-07-2016

7

deskundig en helder antwoord op mijn vraag

06-07-2016

9

Ik heb een aantal keer contact gehad met de klantenservice en ben altijd goed geholpen, erg klantvriendelijke medewerkers.

06-07-2016

6

Prima verzekering. Geen klachten op geen enkel gebied en heel goed bereikbaar.

06-07-2016

10

Medewerkers zijn heel aardig en nemen de tijd om je vragen te beantwoorden. Voel me geen nummertje wat je bij andere wel vaak hebt!

06-07-2016

9

Alles wordt correct afgehandeld

06-07-2016

8

"AV Tand Extra"
Beoordeling

8.2

210 reviews Geef zelf een beoordeling

  • Meest voorkomende tandartskosten (consulten, preventie, vullingen en verdovingen): 100% vergoeding
  • Meeste overige tandartskosten: 80% vergoeding
  • Eigen bijdrage gebitsprothese: 100% vergoeding
  • Maximale vergoeding € 500,- per kalenderjaar
560.000 klanten

560.000 klanten

De Friesland heeft 560.000 klanten.


Klanten geven een 8.3

Een 8.3 voor Klantcontacten

Klanten geven een 8.3 in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen.