Doorgaan naar hoofdinhoud

Schade melden reisverzekering

Als u te maken krijgt met schade of een ongeluk, stel ons dan meteen op de hoogte. Zorg ervoor dat u uw verzekeringsgegevens en andere belangrijke informatie bij de hand heeft. Zo kunnen wij u snel helpen.

Direct hulp nodig in het buitenland

  • Zit u in een noodsituatie en heeft u met spoed hulp nodig? Bel dan direct naar De Friesland Alarmcentrale op +31 58 212 02 12 (24/7 bereikbaar).
  • Doe van verlies of diefstal altijd aangifte bij de politie of de luchtvaartmaatschappij.

Schade of annulering melden

U kunt uw schade of annulering van uw reis melden door het digitale schadeformulier in te vullen. Voor een vlotte afhandeling vragen wij u rekening te houden met de volgende punten.

  • Beantwoord de vragen op het schadeformulier en geef een duidelijke beschrijving hoe de schade is ontstaan (de schadetoedracht).
  • Stuur (originele) nota's, verklaringen en processen-verbaal mee.
  • Maak altijd een kopie van uw nota('s) voor uw eigen administratie
  • Nota’s van medische kosten in het buitenland kunnen vallen onder uw zorgverzekering. Heeft u een aanvullende zorgverzekering bij De Friesland? Gebruik dan het Declaratieformulier zorgkosten buitenland

Na het insturen van het schadeformulier ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging. De afhandeling van uw schade is afhankelijk van de complexiteit en omvang van de schade. De doorlooptijd van een schade is gemiddeld 5 tot 7 werkdagen. Duurt het langer dan 5 tot 7 dagen? Dan nemen we contact met u op.

Schadeformulieren mailen of opsturen

U kunt uw ingevulde schadeformulier inclusief bijlagen mailen naar reisschade@defriesland.nl of per post naar ons opsturen:

De Friesland
T.a.v. afdeling reisschade
Postbus 523
9200 AM Drachten

 

Rosanne-klein Heeft u een vraag?