Doorgaan naar hoofdinhoud

Kortlopende annuleringsverzekering

Soms kan een geboekte reis onverwacht niet doorgaan door bijvoorbeeld ziekte of een sterfgeval. Door het afsluiten van een annuleringsverzekering, is uw reissom verzekerd wanneer de vakantie niet doorgaat.

U kunt een kortlopende reis en/of annuleringsverzekering alleen online afsluiten en met iDEAL betalen.

Rosanne-klein Heeft u een vraag?

Verzekerd als de reis niet doorgaat

Basisdekking Kortlopende annuleringsverzekering

Met een annuleringsverzekering verzekert u het risico dat u uw reis moet annuleren of afbreken door een onvoorziene gebeurtenis. Met de basisdekking worden de kosten van uw reis vergoed als u deze moet annuleren om de volgende redenen:

  • Overlijden of ziekte van een familielid
  • Het verbreken van een relatie
  • Nieuwe woning
  • Nieuwe baan
  • Vergoeding bij ontslag
  • Vergoeding bij herexamen in de vakantieperiode
  • Een onverwacht herexamen bij een meerjarige opleiding
  • Zwangerschap
  • Adoptie
  • Wanneer u zich niet kunt inenten om medische redenen
  • Niet kunnen verkrijgen van een visum
  • Negatief reisadvies van de overheid
  • Vertraging op de heenweg
  • Onverwacht mantelzorg moeten verlenen

Aanvullende dekkingen

U kunt de basisdekking van uw Kortlopende annuleringsverzekering uitbreiden met aanvullende dekkingen.

Afsluiten Kortlopende annuleringsverzekering

U kunt vlot en eenvoudig een Kortlopende reis- en/of annuleringsverzekering online afsluiten en met iDEAL betalen.
Let op: u moet uw Kortlopende annuleringsverzekering afsluiten binnen 7 dagen na het boeken van uw reis.

Bereken uw premie 

Exact weten wat wel en wat niet verzekerd is in deze verzekering? Bekijk de verzekeringskaart van de Kortlopende annuleringsverzekering.

Aanvullende dekkingen Kortlopende annuleringsverzekering

U kunt de basisdekking van uw annuleringsverzekering uitbreiden met de volgende dekkingen:

  • Samengestelde reis
    Bestaat uw reis uit verschillende, los van elkaar gemaakte boekingen (samengestelde reis) en valt één van deze onderdelen uit door één van onderstaande redenen? Ook dan krijgt u de hele reissom vergoed:
    • (dreiging van) terrorisme
    • binnenlandse onlusten
    • natuurgeweld
    • stuk gaan van het geboekte vervoer waardoor de reis niet mogelijk is
    • een onaangekondigde staking
  • Luxe dekking*Als u uw reis tussentijds moet afbreken, dan krijgt u de hele reissom vergoed met deze dekking. Dus ook de dagen die u wel op vakantie bent geweest. Zonder deze luxe dekking wordt alleen het niet-gebruikte deel van de reissom vergoed.
    *Deze dekking kunt u niet afsluiten in combinatie met de aanvullende dekkingen 'Huisdieren’ en ‘Extra annuleringsredenen’.

  • Huisdieren
    Overlijdt uw huisdier of wordt het dier ziek tijdens uw reis? Met de huisdierendekking bent u verzekerd voor de kosten van annulering.

  • Zaakwaarnemer
    Gaat u op reis en wordt uw zaakwaarnemer ernstig ziek, krijgt een ongeval of overlijdt? Dan krijgt u de kosten terug als u uw reis hierdoor moet annuleren.

  • Extra annuleringsreden
    Als u een reis boekt, kunt u niet alle gebeurtenissen in de wereld voorzien. Met deze dekking kunt u uw reis omboeken of annuleren als u uit angst voor een terroristische aanslag of natuurramp zoals een aardbeving niet meer naar uw vakantiebestemming wilt.
    Om de volgende redenen mag u uw reis annuleren of omboeken:
    • Ontradend reisadvies (oranje of rood)
    • Besmettelijke ziekte (met aantoonbare gezondheidsrisico’s voor de reiziger)
    • Natuurgeweld (zoals een aardbeving, (bos)brand, storm, orkaan, tsunami, of vulkaanuitbarsting)
    • Terrorisme
    • Binnenlands onrusten/oproer of staking

Bereken uw premie

Schade melden

Als u te maken krijgt met schade of een ongeluk, stel ons dan meteen op de hoogte. Zorg ervoor dat u uw verzekeringsgegevens en andere belangrijke informatie bij de hand heeft. Zo kunnen wij u snel helpen.

Direct hulp nodig

  • Zit u in een noodsituatie en heeft u met spoed hulp nodig? Bel dan direct naar De Friesland Alarmcentrale op +31 58 212 02 12 (24/7 bereikbaar).
  • Doe van verlies of diefstal altijd aangifte bij de politie of de luchtvaartmaatschappij.

Schade of annulering melden

U kunt uw schade of annulering van uw reis melden door het digitale schadeformulier in te vullen.

Na het insturen van het schadeformulier ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging. De afhandeling van uw schade is afhankelijk van de complexiteit en omvang van de schade. De doorlooptijd van een schade is gemiddeld 5 tot 7 werkdagen. Duurt het langer dan 5 tot 7 dagen? Dan nemen we contact met u op. 

Verandering in uw polis

Wilt u een verandering doorgeven in uw polis? Vul dan het wijzigingsformulier in en stuur deze naar reismutatie@defriesland.nl.

Opzeggen van uw polis

Wilt u uw reisverzekering en/of annuleringsverzekering opzeggen? Vul dan het royementsformulier in en stuur deze naar reismutatie@defriesland.nl.

Voorwaarden kortlopende reis- en annuleringsverzekering

Wilt u precies weten waarvoor u verzekerd bent? Lees de voorwaarden van de kortlopende reis- en annuleringsverzekering en het vergoedingenoverzicht.

 

560.000 klanten

568.000 klanten

De Friesland heeft 568.000 klanten.


Klanten geven een 8.3

Een 8.3 voor Klantcontacten

Klanten geven een 8.3 in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen.