Doorgaan naar hoofdinhoud

Wijzigingen doorgeven

Wilt u een wijziging doorgeven? Via Mijn De Friesland geeft u eenvoudig uw wijzigingen door. Op het moment dat u het uitkomt pas het u snel en gemakkelijk online aan. U kunt ook contact met ons opnemen.

Verzekering

Elk jaar kunt u uw verzekering aanpassen. Geef u wijziging voor 1 januari aan ons door. Dit kan eenvoudig via Mijn De Friesland of neem contact met ons op. Uw wijziging gaat in per 1 januari van het volgende kalenderjaar.

Collectiviteit

Wilt u een collectiviteit toevoegen of wijzigen? Neem hiervoor contact met ons op.

Adres en persoonsgegevens

Adreswijzigingen gaan automatisch via de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA). Wijzigingen in uw adres of naam geeft u door aan de gemeente. Wij ontvangen deze wijzigingen automatisch van de gemeente.

Huisarts, tandarts, apotheek

U hoeft niets aan ons door te geven. Bij uw oude huisarts, apotheek of tandarts geeft u aan dat u veranderd bent van zorgverlener. Deze kan dan uw dossier doorsturen naar uw nieuwe zorgverlener.

Geboorte

U kunt uw baby eenvoudig telefonisch of per e-mail bij ons aanmelden binnen 4 maanden na de geboorte. Wij hebben wel een aantal gegevens van u nodig. Geboorte doorgeven

Rekeningnummer

Uw rekeningnummer past u zelf eenvoudig aan op uw persoonlijke pagina in Mijn De Friesland. Of geef de wijziging aan ons door.

Betaaltermijn

Uw betaaltermijn kunt u wijzigen door contact met ons op te nemen.

Overlijden

U kunt een overlijden telefonisch, per e-mail of schriftelijk aan ons doorgeven. Bekijk onze contactgegevens.

Andere wijzigingen?

Zijn er andere wijzigingen of heeft u een vraag? U kunt altijd contact opnemen met De Friesland.

Heeft u een vraag?

600.000 klanten

De Friesland heeft 600.000 klanten.


Een 8.2 voor Klantcontacten

Klanten geven een 8.2 in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen.


Altijd het juiste antwoord

Beoordeeld door de Nederlandse Zorgautoriteit.