Doorgaan naar hoofdinhoud

Vervanging acceptgirokaart

Het grootste deel van onze verzekerden betaalt via een automatische incasso. Daarnaast betalen verzekerden steeds vaker hun openstaande bedragen via internetbankieren of via de persoonlijke omgeving. Wij kiezen er daarom voor geen acceptgirokaart meer te gebruiken.

Wat krijgt u dan wel?

Voortaan ontvangt u een nota met een betaalverzoek. Op de nota vindt u het openstaande bedrag met daarbij het betalingskenmerk en ons IBAN. Het is belangrijk dat u de juiste gegevens vermeldt bij uw betaling.

U kunt ook betalen via uw persoonlijke omgeving

U kunt openstaande bedragen betalen via Mijn De Friesland of De Friesland App. U betaalt hier via de veilige omgeving van iDEAL. Bij eventuele achterstanden is dit niet mogelijk.

Meer betaalgemak

U kunt kiezen voor automatische incasso. Wilt u dit? Geef dit aan ons door via Mijn De Friesland of neem contact met ons op.

Alternatieve mogelijkheden

Er zijn nog andere alternatieve wijzen om uw nota te betalen. U kunt uw openstaande bedragen via de betaalfunctie van de saldolijn van uw bank voldoen. Ook is het mogelijk om bij de bank lege acceptgiro’s op te vragen die dan ingevuld kunnen worden om de nota van de Friesland te voldoen.


Rosanne-klein Heeft u een vraag?

560.000 klanten

560.000 klanten

De Friesland heeft 560.000 klanten.


Klanten geven een 8.3

Een 8.3 voor Klantcontacten

Klanten geven een 8.3 in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen.