Doorgaan naar hoofdinhoud

Acceptgiro van januari 2019

Heeft u een acceptgiro van januari ontvangen terwijl u altijd per automatische incasso betaalde?
Op 18 januari hebben wij een nota gestuurd naar een deel van onze klanten. We merken dat deze nota veel vragen oproept, omdat deze klanten ervan uit zijn gegaan dat ze nog steeds per automatische incasso betalen. Heeft u een nota ontvangen en heeft u hier ook vragen over? Graag lichten wij de nota hieronder toe.

Wijzigen betaalwijze
Enkele maanden geleden hebben wij u per brief al geïnformeerd over de wijziging in uw betaalwijze. Het kan zijn dat u dit bericht gemist heeft. Als u in 2019 per automatische incasso wil blijven betalen moet er een wijziging in uw betaalwijze worden doorgevoerd. Dit kan via Mijn De Friesland of u kan contact opnemen met onze klantenservice. Houdt u er wel rekening mee dat deze wijzing pas ingaat vanaf 1 maart. Dit betekent dat u de premiebetaling van januari en februari 2019 wel zelf moet overmaken. Als u een email heeft gekregen met een IDEAL-link, kunt u deze ook gebruiken.

Vooruitbetaling eigen risico
Wilt u gebruik maken van de vooruitbetalingsregeling eigen risico in 10 termijnen? Dan moet deze opnieuw aangevraagd worden. Houdt u er rekening mee dat voor de vooruitbetalingsregeling automatische incasso verplicht is en dat deze voor 1 februari aangevraagd moet worden.

Rosanne-klein Heeft u een vraag?

560.000 klanten

568.000 klanten

De Friesland heeft 568.000 klanten.


Klanten geven een 8.3

Een 8.3 voor Klantcontacten

Klanten geven een 8.3 in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen.