Doorgaan naar hoofdinhoud

Hoe kan het dat mijn maandelijkse premie niet is afgeschreven?

Het kan zijn dat wij uw maandpremie niet van uw bankrekening kunnen afschrijven. Uw bank weet wat de reden hiervan is. Neem contact op met uw bank om de reden te achterhalen.

Opnieuw incasseren

Is de afschrijving niet gelukt i.v.m. een administratieve reden, dan herincasseren wij de premie halverwege de maand.

Betalingsherinnering

Mislukt de incasso opnieuw, dan ontvangt u een betalingsherinnering met een nota met een betaalverzoek. Als u de premie via internetbankieren aan ons overmaakt, denkt u daarbij dan aan het juiste betalingskenmerk en het juiste bankrekeningnummer.

Wilt u voortaan via een nota met een betaalverzoek uw premie betalen? Lees meer over het aanpassen van uw betaalwijze.

Collectief verzekerd

Bent u collectief bij ons verzekerd en wordt uw premie betaald via uw salaris of uitkering? Bekijk dan uw salaris-/uitkeringsspecificatie.

 

Rosanne-klein Heeft u een vraag?

560.000 klanten

568.000 klanten

De Friesland heeft 568.000 klanten.


Klanten geven een 8.3

Een 8.3 voor Klantcontacten

Klanten geven een 8.3 in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen.